Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Dr.Zülfikar
dc.contributor.authorÇeliktaş, Salim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:50Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712531
dc.description.abstractBu araştırmada, Ortaöğretim öğrencilerinin Etkili Okul Öğrenci Meclisi Algılarının ne düzeyde olduğunun değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İstanbul İli Bakırköy İlçesi' nde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 7'si Klasik Devlet Lisesi, 4'ü Özel Lise, 3`ü Anadolu Lisesi, 3'ü Meslek Lisesi olmak üzere toplam 17 ortaöğretim okulu ve bu ortaöğretim okullarında okul öğrenci meclislerine seçilmiş olarak görev yapan 340 öğrenciye bizzat ulaşılarak araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen `'Etkili Okul Öğrenci Meclisi Algıları`' adlı anket uygulanmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Ortaöğretim Öğrencilerinin Demokrasi Eğitimi ve Okul Öğrenci Meclisi Projesi ile Ulaşılması Hedeflenen Amaçlar; Beceriler; Sınıf Temsilcilerinin Seçimi ve Uygulamaları; Okul Öğrenci Meclisinin Oluşumu ve Çalışması; Okul Öğrenci Meclisinin Çalışma Sonuçları; Okul Öğrenci Meclisi Algılarının Olumsuz Olmasının Nedenlerine İlişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarını tespit etmek amacıyla oluşturulan değişkenler t testi işleme konulmuştur. Araştırma sonucunda şu bulgular elde edilmiştir.Öğrencilerin okul meclisleriyle ulaşılması hedeflenen amaçlara ulaştığı ve becerileri kazandığı görülmüştür. Sınıf temsilciliği ve okul temsilciliği seçiminde önemli aksaklıkların olduğu tespit edilmiştir. Okul meclisinin faaliyet alanı geniş olsa bile yeterli imkânların olmaması ve idarecilerin yeterince destek olmaması yüzünden öğrenciler okul meclisinin yeterince etkili olmadığını düşünmektedir. Cinsiyete göre erkek ve kızlara ilişkin öğrenci görüşlerinin aritmetik ortalamaları arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmamıştır. Yaşa göre 14 yaş, 15 yaş, 16 yaş, 17 yaş, 17 yaş ve üzerindeki bireylere ilişkin öğrenci görüşleri istatistiksel anlam bulunamamıştır. Sınıfa göre Hazırlık sınıfı, 9.sınıf, 10.sınıf, 11.sınıf, 12.sınıftaki bireylere ilişkin öğrenci görüşleri arasında istatistiksel anlam bulunmamıştır. Daha önce okul meclisinde görev alma değişkenine göre, görev alanlarla görev almayan bireylere ilişkin öğrenci görüşleri arasında istatistiksel anlam bulunmamıştır.Anahtar Kelimeler: Demokrasi, Okul Öğrenci Meclisi, Ortaöğretim, Seçim, Algı
dc.description.abstractIn this study, it is intented to evaluate the level of Effective School-Student Council Perceptions of the high school students . It is applied by the researcher to 340 elected students who are on duty in student councils in their own schools sum up in 17 different kinds of high schools which are run by the Ministry of National Education such as 7 Public High Schools, 4 Private High Schools, 3 Anatolian High Schools and 3 Vocational High Schools in Bakırköy, İstanbul. It has been both developed by the researcher ?Effective School-Student Council Perceptions? named survey and applied to those 340 elected students. The results are analysed by SPSS Programme. High school students? Democracy Education and School-Student Council Projects by Reachable Targets; Aims; Skills; The Class Representatives Elections and Applications; School-Student Councils Formation and Study; The Result of School-Student Council Study; School-Student Council Perceptions negative attitudes caused by, related to multiple variables are analysed by T test in order to determine different situations.The results are as followsIt is observed that the students are reached the targets, aims, goals,and gained the skills. It is also observed that in class representatives and school representatives elections are not well-ordered. The students think that school councils are not efficient enough whereas activity area is somehow large but do not have enough opportunities and they are not enough supported by the managers. Statistically the difference of arithmetical means by gender due to sexuality has not been meaningful. Also by means of age 14,15,16,17 and over 17 individuality students opinions have not been meaningful. According to the classes Preparation class, 9th,10th,11th, and 12th classes individual student opinions statistically have not been meaningful. Statistically the difference of variables due to the ones who have taken responsibility in school councils before, and the ones have not taken any duty before, has not been meaningful.Keywords: Democracy, School-Student Council , High School, Election, Perceptionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim öğrencilerinin etkili okul öğrenci meclisi algıları (Bakırköy ilçesi örneği)
dc.title.alternativeHigh school students? effective school-student council perceptions (For example; in Bakırköy)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmDemocracy
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmSchool student councıl
dc.subject.ytmElections
dc.subject.ytmİstanbul-Bakırköy
dc.subject.ytmSecondary education
dc.identifier.yokid350712
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271259
dc.description.pages212
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess