Show simple item record

dc.contributor.advisorKarabulut, Muhittin
dc.contributor.authorSevim, Ekrem
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:50Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:50Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712528
dc.description.abstractSağlık sektörü, sürekli olarak bir gelişim içindedir. İnsan ihtiyaçları da, bu geliş ime paralel olarak artmaktadır. Bu hizmeti sunan kamu ya da özel kurumlar; varlıklarını sürdürebilmek ya da kar elde edebilmek için, sundukları hizmet kalitesini sürekli olarak arttırmak zorundadırlar. Kurumların imajlarının, memnun ett ikleri hastalara göre belirlenme ye çalışıld ığı bu çalışmada SERVQUAL modelden yararlanılmıştır. Kamu hastanelerinde hasta beklentileri, özel hastanelerden daha düşük kalmıştır. Kamu hastanesinde hastaların hizmet beklenti düzeyleri düşük olmasına rağmen, bu beklentiler karşılanamamıştır. Bu sebeple kamu hastanesinde genel bir memnuniyetsizlik vardır. Özel hastanelerde ise beklent iler, kamu hastanesinden daha yüksektir. Bazı noktalarda hizmet algıları, hasta beklent ilerini yakalamış, hatta üzerine çıkmıştır. Bu sebeple özel hastanelerde genel bir hasta memnuniyet inden bahsetmek mümkündür.Anahtar Kelimeler: Kurum İmajı, Kamu Hastanesi, Özel Hastane, Hizmet Algısı, Hasta Memnuniyeti
dc.description.abstractHealth sector is in cont inuous development. Human needs are increasing in parallel to this devepo lment. Public or private inst itutions offering t his service have to impro ve the quailt y of service constant ly so that they can survive or profit. SERVQUAL model was which the images of instut ions were tried to be deceted according to the patient who they sat isfied. Patient expectations stayed lo wer at public hospitals than private ones. Alt hough the levels o f service expectations o f pat ients were low at public hospit al these expectatio ns could not be satisfy. So there is a general dissat isfact io n at public hospit al. But at private hospital expectations are higher than public hospital. At so me point s service percept ions caught the expectations o f patients even it exceeded. So it is posible to ment ion on overall pat ient satisfact ion at private hospitals.Key words: Corporate Image, Public Hospita l, Private Hospit al, Service Percept ion, Pat ient Satisfact ionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKamu ve özel hastanelerde hasta memnuniyetinin kurum imajına etkisi
dc.title.alternativeAt public and private hospitals patient satisfaction?s effects on corporate image
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmImage
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmServqual method
dc.subject.ytmCorporation image
dc.subject.ytmPrivate hospitals
dc.identifier.yokid350207
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303887
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess