Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorYildiz, Dündar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:49Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:49Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712525
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin Çoklu Zeka kuramına dair görüşleri değerlendirilmiştir. Çoklu Zeka kuramının mevcut eğitim sistemimizin İkinci kademesinde uygulanıp uygulanmadığı ve uygulanıyorsa hangi düzeyde uygulandığı araştırılmıştır.Araştırma, 2008-2009 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Kağıthane İlçesi Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı okullarda görev yapan 163 öğretmen üzerinde yapılmıştır.Araştırmada, veri toplama aracı olarak tez danışmanı Dr. Zülfikar ÖZKAN, okulumuz rehber öğretmeni Bilge EROL ve Sakarya Üniversitesi Yüksek Lisans mezunu Semra Canbey' in anket taslağından yararlanılarak ayrıca konu kapsamındaki birçok literatür incelenerek bir anket hazırlanmıştır.Araştırmada elde edilen veriler, SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences) paket programında analiz edilimiştir.Araştırma sonucunda; ikinci kademe öğretmenlerinin farklı demografik özellikler taşımalarının Çoklu Zeka kuramı uygulamalarında ayırt edici nitelikte anlamlı bir fark oluşturmadığı tespit edilmiştir. Öğretmenlerin Çoklu Zeka kuramının eğitime getirdiği yenilikler için son derece olumlu düşünceler beslediği, kuramı geleneksel kuramlardan üstün tuttuğu bununla birlikte uygulamalarda bazı sorunlarla karşılaştıkları ve sorunların çözümüne dair Eğitim sisteminden yardım bekledikleri ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractIn the research, the opinions of elementary school second phase teachers? on Multiple Intelligence theory have been evaluated. It has been analysed if the the multiple intelligence theory is applied in the current education system and if it is already applied; in which phase it is being applied.The research has been done among 163 teachers working in schools under National Education Ministry in Kağıthane District, İstanbul in 2008- 2009 Academic Year.In the study, as a means of data collection thesis supervisor Dr. Zülfikar ÖZKAN, our school guidance teacher Bilge EROL and Sakarya University Master Degree graduate Semra Canlıbeyli?s draft draws on the survey and also the literature within the scope of issues have been examined and the survey has been prepared.The data obtained in the study has been analysized in SPSS (Statistical Packet for The Social Sciences)the package programme.In the result of the research, it has been identified that the second phase teachers with varied demographic characteristics do not create a significant distinguishing difference in the application of Multiple Intelligence Theory. Of Teachers of Multiple Intelligences theory to education has brought new ideas to foster very positive that the theory be superior to the traditional theory that although applications are faced with some problems and issues regarding the resolution of support from the education system has emerged expect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe öğretmenlerinin çoklu zeka kuramına dair görüşlerinin değerlendirilmesi: Kağıthane örneği
dc.title.alternativeThe evaluation of the primary education, secondray level teachers concerning the theory of multiple intelligence: Kağıthane sample
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmMultiple intelligence
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid349848
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303898
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess