dc.contributor.advisor | Kazan, Halim | |
dc.contributor.author | Yalçin, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:47Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712519 | |
dc.description.abstract | Savaşların silahlarla değil mal ve hizmetlerle yapıldığı günümüz dünyasında örgütlerin bu dönüşüme uyum sağlamak gibi bir zorunlulukları vardır. Başarının da kaliteden ve buna dayalı olan etkinlikten geçtiği bilindiğine göre kurumların bu alandaki gelişmeleri yakından izlemek, yönetim elitinin kararları zaman geçirmeden alabilmelerini sağlamak için yeni bilgilerle donatılmaları gerekmektedir.Gelişen dünya düzenine ayak uyduracak bireyleri yetiştirmekle görevli kurumların kendilerinin sürekli yenilemeleri gerekmektedir. Eğitim yöneticileri kurumlarının potansiyellerini etkili ve verimli bir şekilde değerlendirmeleri ve çağın gereksinimleri ile donanımlarını tamamlamış bireyleri yetiştirmeleri gerekmektedir. Burada tercih ettikleri yöntem ön plana çıkmaktadır. Örgütlerin başarılı olması için en başta yöneticilerin gösterecekleri performans ön plana çıkmaktadır. Başarıya ulaşmak için çalışanın mutluluğu, karar verme sürecine katılımını ve iletişimi üst düzeye alan yönetim yaklaşımlarının uygulanması ile başarı ne düzeyde gerçekleşebilir? Bu tür yaklaşımların en yenilerinden olan esnek yönetim modeli eğitim kurumlarında uygulanabilir mi? Uygulanması halinde yönetim performansı üzerindeki etkisi ne olur? Bu sorulara az da olsa bir cevap aramak çalışmamızın ana amacını oluşturmaktadır. Konunun ölçümü ile ilgili gerçek zamanlı veriler bulunmadığı için, araştırmaya destek sağlamak üzere kalitatif verileri elde etmek üzere anket oluşturuldu. Elde edilen kalitatif veriler kantitatif hale dönüştürülerek esnek yönetim modeli, yönetim performansı ve uygulanabilirliği ölçülmeye çalışıldı. Ölçüm için istatistik metotlardan ilişki testleri değerlendirilmede kullanıldı.Esnek yönetim performansının alt boyutları (esnek yönetim, sosyal çevre, fiziki şartlar, kurumsal iletişim, yasal prosedür, rekabet kültürü, kurum kültürü) olarak oluşturulan davranışlar ile esnek yönetici performansı arasında birebir ilişkiye bakıldığında bütün faktörlerin esnek yönetici performans davranışları ile anlamlı olduğu görüldü.Ancak, uygulamada okul müdürlerinin esnek yönetim performansı davranışlarının alt boyutlarındaki (esnek yönetim, sosyal çevre, fiziki şartlar, kurumsal iletişim, yasal prosedür, rekabet kültürü, kurum kültürü) davranışlarının bütüncül olarak esnek yönetici performansı üzerine etkisine bakıldığında yasal prosedür boyutunda okul müdürlerinin esnek yönetim davranışları ile yasal prosedür arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görüldü.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Esnek Yönetim, Okul Yönetimi, Yönetim Modelleri, Eğitim Yönetimi | |
dc.description.abstract | Nowadays, goods and services are used to make wars not weapons. So the organizations have to adapt themselves to these changes. As success is already known that it is closely related the quality and to follow developments closely in this field. So that enables for the management elite to take actions and give decisions. Management elite have to be equipped with the newest information and technologies in order to take immediate actions and decisions.The official institutions which educate individuals to keep up with the emerging world order have to adapt and renew themselves. The training managers have to use potentials of the institutions effectively and efficiently in order to compete the necessity of the age and educate people with the proper knowledge and skills. What is important here is the method that they prefer to use. The success of the organizations is mainly depended on the performance of the managers. In order to be successful, the happiness of the employee and their participation in decision-making and good communication with the upper management and upper managers? approaches to the employee are really important.Can the flexible management, which is one of the recent approaches of this kind, be applied to the educational institutions? What is the impact on management performance if it is applied? Our aim in this research is to find out answers to these questions and contribute to the development of educational management. Since there aren?t any real time values to measure this subject, it has been prepared some public survey to get qualitative values to support the research. It has been tried to measure the applicability of flexible management model and management performance by transforming these qualitative values to quantative values.The tests related with statistical methods to measure has also been used in the evaluation.When it is looked at the relationship between behaviour constructed with flexible management performance sub-dimensions (such as flexible management, social environment, physical requirements, corporate communication, legal procedures, competitive culture, and corporate culture) and flexible manager performance, it has been seen that there is a significant relations with these factors and flexible manager?s administrative behavior.However, in practice, when we look at the impact on flexible manager performance behavior, as a whole, and behaviors of school principals? flexible management performance sub-dimensions (such as flexible management, social environment, physical requirements, corporate communication, legal procedures, competitive culture, and corporate culture) it has been seen that there is not a significant relations with school principals flexible management behavior and legal procedures.Key Words: Management, Flexible Management, School Management, Management Models, Educational Administratio | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Eğitim kurumlarında esnek yönetim modelinin uygulanabilirliği ve yönetim performansı üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The applicability of the flexable management methods on educational ìnstutitons and effects on performance management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | Flexable management | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Management models | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 351155 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303859 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı | |