Show simple item record

dc.contributor.advisorOkuyan, Abdurrahman
dc.contributor.authorAltuntaş, Kasim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:47Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:47Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712517
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Eğitim Tarihi bağlamında Türkiye?deki dini eğitim ve öğretim uygulamalarının Cumhuriyetin ilanından başlayarak günümüze kadar geçirdiği aşamaları incelemek ve araştırmacıların istifadesine sunmaktır. Bu amaçla geçmişte dini eğitimin verilmesinde önemli bir yeri olan Sıbyan mektepleri ve medreseleri ele aldıktan sonra bu eğitim kurumlarının neden kapatıldıkları incelenmeye çalışılmıştır. Daha sonra dini eğitim ve öğretim uygulamalarının, Cumhuriyet?in ilanından başlayarak günümüze kadar geçirdiği aşamalar ele alınmaya çalışılmıştır.Çalışmada elde edilen sonuçlara göre, dini eğitim ve öğretim uygulamaları eğitim sistemi içerisinde sürekli tartışılmıştır. Okullarda din derslerine yer vermemekten, seçmeli ve zorunlu olmasına kadar farklı seçenekler denenmiştir. Ancak bu deneyimler de gösteriyor ki, din eğitimi mutlaka eğitim sistemi içerisinde yerini almalıdır. Din eğitimin varlığını tartışmaktan çok niteliği üzerinde durulmalı, değişen şartlara göre yeniden yapılandırılması tartışılabilmelidir.Anahtar Kelimeler: Din, Din Eğitimi, Din Kültürü, Cumhuriyet Dönemi,
dc.description.abstractThe purpose of this study is to search the stages of the religious education and teaching practices, starting with the proclamation of the Republic in Turkey brought to the present within the history of education and present it to researchers? benefit. For this purpose, after examining the madrasas and Elementary schools that had an important place in provision of religious education in the past, why they were closed have been tried to investigate. Then, developmental stages of religious education and teaching practices starting from the proclamation of the republic to the present have been examined. According to the results obtained in the study, religious educational and teaching practices have been discussed constantly within the education system. Many different options have been tried such as not including religion lesson in schools or be compulsory and elective. But also these experiences show that religious education must take place within the education system certainly. Instead of discussing the entity of religious education, should be focused on the qualification its. According to changing conditions, the restructuring of its should be able to discuss.Keywords: Religion, Religious Education, The Culture of Religion, TheRepublican Perioden_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.titleEğitim tarihi bağlamında Türkiye`de Cumhuriyet sonrası din eğitimi ve öğretimi uygulamaları
dc.title.alternativeAs part of history of education practices of religious education in Turkey after the Republic
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10013262
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid369214
dc.description.pages85
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess