Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Nurullah
dc.contributor.authorAvci, Çetin
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712512
dc.description.abstractModern işletmeler, üretim ve satış odaklı anlayışlarını geride bırakmalarıyla birlikte pazar hakkında sağlıklı ve detaylı bilgi almaya çalışırken, üretim, ulaşım ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler, tüketici ihtiyaç ve taleplerinin değişmesi, işletmeleri küreselleşmeye doğru sürüklemektedir. Bu gelişme ve değişimler işletmelerin iletişim kurmak zorunda olduğu coğrafyayı genişletmiş ve elde edilecek bilgilerinin yorumlanmasını zorlaştırmakla beraber pazar ağını da genişletmiş ve rekabeti daha şiddetli hale getirmiştir. İşletmelerin sürdürülebilir bir politika yürütebilmeleri, vizyon, misyon, strateji ve aksiyonla mümkün olacaktır. Bu dört unsur stratejik yönetimin temel unsurlarını oluşturmaktadır.Stratejik yönetim, ister özel sektör, ister kamu sektörü ve isterse kâr amacı gütmeyen gönüllü sektörde faaliyet gösteren tüm organizasyonlarda geleceğe yönelik amaç ve hedeflerin belirlenmesine ve bu hedeflere ulaşılabilmesi için yapılması gerekli işlemlerin tespit edilmesine imkân sağlayan bir yönetim tekniği olarak karşımıza çıkmaktadır. Küresel rekabetin baskısı altında kalan işletmeler, modern teknolojileri kullanmak suretiyle üretim sistemlerini değiştirmişlerdir. Değişen üretim sistemlerine paralel olarak mevcut maliyet sistemlerini de değiştirme ihtiyacı duymuştur. Artık standart maliyet sistemi gibi geleneksel maliyet sistemleri de günümüzün rekabet şartlarında yetersiz kalmaktadır. Stratejik maliyet yönetimi, şiddetli rekabet ortamında değişen üretim yöntemlerinin ve buna bağlı olarak değişen maliyet ve maliyet yönetim muhasebesi sistemlerinden oluşan bir modern maliyet yönetim yaklaşımıdır.Anahtar Kelimeler: Rekabet, Stratejik Yönetim, Maliyet Yönetimi, Sürdürülebilirlik
dc.description.abstractWith the modern enterprises' laying down their manufacturing and sale focused concept while the enterprises trying to get healthy and detailed data about the market, the developments in the fields of manufacturing, transportation and communication technologies besides the changing consumer need and demands pull the enterprises to the globalization. These developments and transformations widened the geography that the enterprises must contact with and complicated the interpretation of the data which will be derived while enlarging the market area and increasing the intensity of competition.Running a sustainable policy for enterprises is possible with vision, mission, strategy and action. These four items are the basics of strategic management Strategic management confronts as a management technigue that is providing possibility to determine the future goals and targets, and ascertaining the steps to these targets at either private sector, public sector or all non-profit organizations.The enterprises that are under the pressure of global competition are forced to change their production systems with using modern technologies. They also need to change their current cost systems due to changing their production systems. Furthermore traditional cost systems like standart cost system are insufficient in current competition conditions. Strategic cost management is a modern cost management approach that consists of changing production methods in rough competition situations and relatively changing cost and cost management accounting systems.KeyWords:, Competition, Strategic Management, Cost Management, Sustainabilityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSürdürülebilirlik açısından stratejik maliyet yönetimi
dc.title.alternativeSustainability terms of strategic cost management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCost
dc.subject.ytmCost management
dc.subject.ytmSustainability
dc.subject.ytmStrategic management
dc.subject.ytmCost accounting
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmCost systems
dc.identifier.yokid10054347
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid369212
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess