Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Kubilay
dc.contributor.authorİdil, Zekeriya
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712508
dc.description.abstractBu tez çalışması; İlköğretim I. kademe düzeyinde 4.ve 5. sınıflarda öğretmenlerin sınıf içi etkili iletişimi nasıl gerçekleştirdikleri ya da neden gerçekleştiremediklerini belirlemek ve hangi faktörlerin etkilediğini ortaya çıkarmak için hazırlanmıştır.Dünyaya geldiğimiz andan itibaren çevreyle sürekli iletişim ve etkileşim içine gireriz.Kişiliğimiz iletişim şeklimizle ortaya çıkar. İki insan birbirinin farkına vardığı andan itibaren iletişim başlar. Sözel veya sözel olmayan her şeyin anlamı vardır.Sınıf, öğretmen ve öğrencilerin eğitsel amaçlara ulaşabilmek için kendilerinde var olan ve çeşitli iletişim araçları ile sağladıkları bilgi ve yaşantıları uygun bir düzenişle paylaştıkları ortamdır. Bu paylaşım iletişimle olur. Sınıf ortamında etkili bir iletişimin gerçekleşebilmesi öncelikle kaynak konumunda olan öğretmenin bu konuyu etkili bir biçimde öğretebilmesine ve öğrencileri ile sağlıklı bir iletişim kurmasına bağlıdır. İletişim, akademik becerilerin ve hedeflenen bilgilerin öğretilmesinde ve sınıf yönetiminde oldukça etkilidir. Kısaca eğitim, temelde iletişim etkinliğidir. İyi bir öğrenme iyi bir iletişimle sağlanmaktadır. Etkili bir iletişim için, öğretmen sınıf içinde öğrenciyle iletişimi bilinçli olarak yapmalı, bunun için de gerekli eğitim ve semineri almalıdır. Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin etkili iletişimi nasıl gerçekleştirdikleri ya da neden gerçekleştiremediklerini belirlemek için, Bahçelievler İlköğretim Okulları öğretmenlerinin ve öğrencilerinin görüşleri ölçülmüştür. Bunun için de, Bahçelievler örneğine başvurularak, öğretmenlerin sınıf içi iletişimine etki eden faktörler ortaya çıkarılacak ve sonuçlar değerlendirilecektir.Anahtar Kelimeler: Etkili iletişim, sınıf içi iletişim, eğitim-öğretim, davranış, davranış yönetimi.
dc.description.abstractThis thesis is prepared to explain how the effective classroom communication is applied or why it couldn?t be applied by teachers of primary 1st grade 4th-5th year level.We communicate or interact each other since we were born. Our personality shows itself by the way we communicate. The communication begins when two people realize each other. Everything that is verbal or nonverbal has a meaning.The classroom is an atmosphere where the teacher and the students share the information that they have by means of communication tools in an available order. This is possible with communication. An effective classroom communication only comes true if the teacher who is at the position of source teaches communication effectively and has a good communication with the students. Communication is highly effective on teaching academic abilities the information aimed. Shortly education is a communication activity. A good learning is provided by a good communication. For an effective communication, a teacher should communicate the students consciously and join seminar related to this subject. In this study, we applied the teacher?s view in Bahçelievler to determine how the teachers apply classroom communication or why they couldn?t. The factors of affects teacher?s classroom communication will be explained and conclusion will be evaluated using the Bahçelievler example.Key Words: effective communication, classroom communication, education, behavior, behavior management.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim 1. kademe düzeyinde 4. ve 5. sınıflarda öğretmenlerin sınıf içi etkili iletişimin öğrenci davranışı üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeThe effects of classroom communication of teachers teach 4th-5th year classes on studentsin primary 1st grade level
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmClassroom communication
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid353272
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271252
dc.description.pages150
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess