Show simple item record

dc.contributor.advisorKaynak, Selahattin
dc.contributor.authorDemir, Ahmet
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712507
dc.description.abstractİnovasyon, bilgi ve iletişim teknolojilerinin hayatın her alanına hükmettiği günümüzde adını çok sık duyduğumuz bir kavramdır. Küreselleşen dünya piyasalarında rekabet her geçen gün daha da artmaktadır. Artan rekabet ortamında piyasalar minimum fiyat maksimum rekabet şeklinde şekillenmiştir. Uzakdoğu'dan gelen düşük fiyatlı ürünler gelişmekte olan Türkiye gibi ekonomileri çok olumsuz etkilemiştir. Firmalara bu olumsuzluktan çıkış yolu olarak inovasyon yapma bir çözüm önerisi olarak sunulmaktadır. Bu çalışmada inovasyon konusu işlenmiş, TRA1 Düzey 2 Bölgesi OSB imalat sanayi işletmeleri üzerinde bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada firmaların kullandığı inovasyon çeşitleri, inovasyon yapma nedenleri gibi birtakım faktörlerin işletmelerin yenilikçilikleri üzerindeki etkileri anket yöntemiyle tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre işletmelerin büyük çoğunluğu genç ve yeni kurulan işletmelerdir. Katılımcı işletmelerin büyük bir kısmı gıda sektöründe faaliyet göstermektedir. İşletmeler en çok müşteri şikayetlerini değerlendiren birimlere bünyelerinde yer vermektedir.Anahtar Kelimeler: İnovasyon, Yenilikçilik, TRA1, Firma
dc.description.abstractInnovation is a concept that we hear too often in a world dominated by information and communication technologies. In globalized markets competition is becoming more severe. Markets are shaped in increasing competitive environment as minimum price and maximum competition. Low-priced products which are coming from Far East negatively affect developing economies like Turkey. Innovation is suggested to those firms as a solution in order to overcome these negative effects. In this paper innovation concept has examined, a research is made on TRA1 region OIZ manufacturing industry plants. In the research, innovation types, reasons to make innovation and preventing factors are interrogated and effects of these elements on innovation was studied by survey method to determine whether they are affecting or not. The findings which have been obtained from this research showed that the vast majority of companies which have been set up as a new company and operate in food sector. Thought-provoking, the findings also revealed that these kinds of companies give a place in order to examine the consumers' complains in-house.Key Words : Innovation, Innovativeness, TRA1, Firmen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnovasyonun kavramsal çerçevesi ve türleri: TRA1 düzey 2 bölgesinde bir uygulama
dc.title.alternativeConceptual framework of innovation and types: An application from TRA1 level 2
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganized industrial area
dc.subject.ytmInnovation
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmConceptual model
dc.subject.ytmInnovative
dc.identifier.yokid10076016
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395118
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess