Show simple item record

dc.contributor.advisorKaleli Yılmaz, Gül
dc.contributor.authorErgün, Ali
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:46Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712505
dc.description.abstractTeknoloji alanında yaşanan gelişme ve değişmeler her alanda olduğu gibi matematik eğitiminde de köklü bir değişimi zorunlu kılmıştır. Bu değişim sonucunda matematik öğretim programlarında teknolojiye verilen önem artmış ve matematik öğretmenlerinin teknoloji okur-yazarı olmaları adına yapılan çalışmalar değer kazanmıştır. Bilindiği gibi matematik öğretmenlerinin teknoloji donanımlı matematik öğrenme ortamları hakkında bilgi sahibi olabilmelerinde lisans eğitimleri sırasında aldıkları eğitim çok önemlidir. Bu eğitimde mikro öğretim yöntemi önemli bir yer tutmaktadır.Bu çalışma kapsamında öğretmen adaylarının teknoloji donanımlı matematik öğrenme ortamlarına hazırlanabilmeleri için 5 haftalık bir süreçte mikro öğretim faaliyetleri yürütülmüştür. Çalışmanın örneklemini 2 kız, 3 erkek olmak üzere 5 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Durum çalışması yönteminin kullanıldığı bu çalışmada veri toplama aracı olarak gözlem ve mülakatlar kullanılmıştır. Gözlemlerin her biri video kaydına alınmıştır. Verilerin analizinde teknoloji kullanım düzeyi göstergeleri ve öğretmen rolleri ile ilgili açıklamalardan faydalanılmıştır. Bulgular incelendiğinde mikro öğretim öncesinde öğretmen adaylarının teknolojiden genellikle Düzey-1'de faydalandıkları görülmüştür. Mikro öğretim sonrasında ise teknolojiyi Düzey-2 ve Düzey-3'te kullanmaya eğilimli oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca mikro öğretim öncesinde teknoloji donanımlı ortamlarda öğretmenlere öğretici rolünü biçen öğretmen adayı sayısı daha fazla iken mikro öğretim sonunda kolaylaştırıcı öğretmen rolünü biçen öğretmen adayı sayısının daha fazla olduğu belirlenmiştir. Sonuç olarak mikro öğretim yönteminin teknoloji donanımlı ortamlarda öğretmene biçilen rolü öğreticiden kolaylaştırıcıya doğru değiştirmede ve teknolojinin daha üst düzeylerde kullanılmasında etkili olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Teknoloji Kullanım Düzeyleri, Öğretmen Rolleri, Mikro Öğretim, Matematik, Öğretmen Adayları
dc.description.abstractThe changes and developments in technological field have entailed a radical change in mathematical instruction as in all spheres. As a result of this change, the importance of technology in mathematical curriculum has grown and the studies carried out to ensure mathematics teachers to be technology literate have increased in value. As is known, the training that Maths teachers take during their undergraduate education is vital for being informed of technology equipped learning environments. Microteaching method takes an important place in this training.In the scope of this study, in order for teacher candidates to be prepared for technology equipped mathematics learning environments, microteaching activities were carried out in a five week period. The sample of the study is composed of five prospective teachers, two of whom are female and three of whom are male. In this study, in which case study method was used, surveys and interviews were used as data collection tool. Each of the observations were video recorded. Level indicators of technology use and explanations about teacher roles were utilised in data analysis. When the findings were analyzed, it was seen that teacher candidates usually benefitted from technology in Level 1 in advance of microteaching. It was found that they were inclined to use technology in Level 2 and 3 after microteaching. Furthermore, while the number of the prospective teachers that featured teachers the role of instructor in technology equipped environments in advance of miroteaching was higher, it was determined that the number of teacher candidates who featured teachers as facilitator was higher at the end of micro teaching. In conclusion, it was seen that micro teaching method was effective in turning the role of teachers in technology equipped environments from instructor to facilitator and using technology at higher levels.Key Words: Levels of Use of Technology, Teachers' Roles, Microteaching, Mathematics,Teacher Candidatesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmeni adaylarının öğretmene biçtiği roller ve teknoloji kullanım düzeylerine mikro öğretim yönteminin etkisi
dc.title.alternativeThe roles that teacher candidates cast for teacher and the effect of micro teaching method on the levels of use of technology
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMicro teaching
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCareer role
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.identifier.yokid10083196
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid395120
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineMatematik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess