İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mutlu eğitim yöneticisi algısı
dc.contributor.advisor | Özkan, Zülfikar | |
dc.contributor.author | Turkay, Yasemin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:44Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:44Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712496 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışması; İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mutlu eğitim yöneticisi algılarını ortaya çıkarmak için hazırlanmıştır. Mutluluk algılanan bir duygudur. Karşımızdaki insanın mutlu olup olmadığını çok rahat anlarız. Öğretmenlerde eğitim yöneticilerini mutlu görmek isterler. Mutluluk kişiyi ve çevresindekileri de olumlu yönde etkiler. Mutlu eğitim yöneticileri okullarını daha iyi yönetirler ve başarıları yüksektir. Eğitim yöneticisinin başarısı okulun başarısıyla ilgilidir. Yönetici başarılı ise okulunu da başarılı bir şekilde yönetir. Başarısına en büyük etken yöneticinin mutlu olmasıdır.Bu çalışmada, öğretmenlerin mutlu eğitim yöneticisi algılarını belirlemek için, Güngören İlköğretim Okulları Öğretmenlerinin görüşleri ölçülmüştür. Bunun için de, Güngören örneğine başvurularak, öğretmenlerin mutlu eğitim yöneticisi algısı ortaya çıkarılacak ve sonuçlar değerlendirilecektir.Bu varsayımı desteklemek için, ilkin; yönetim ve eğitim yönetimiyle ilgili kavramlar açıklanmış, ardından; mutluluk ve yöneticilere etkisi ile ilgili bölümler hakkında geniş açıklamalar yapılmıştır. Son olarak araştırmada evren olarak İstanbul ili Güngören ilçesi ilköğretim okullarındaki 1059 öğretmen alınmıştır. Örneklem olarak değişik branştaki 230 öğretmen alınmıştır. Bu uygulama sonucunda, eğitim yöneticilerinin mutlu olması, öğretmenlerin ve okulun başarısını olumlu yönde etkileyip yükseltirken; mutsuz olmaları, öğretmenlerin ve okulun başarısını olumsuz yönde etkileyip düşürdüğü görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Eğitim Yönetimi, Yönetici, Eğitim Yöneticisi, Öğretmen, Mutluluk | |
dc.description.abstract | The thesis was made so as to reveal happy education manager perceptions of teachers works in grammar schools. This study is done in order to determine if teachers percept their managers in happy mood or not. Happiness is a perceptible emotion that man easily understand whether someone is happy. The teachers wants to see happy managers. Happy man effect his vicinity positively. The managers should be aware of happiness factor which is one of the factors that effect their connection with teachers. Happy managers are more successful and better manage. There is a connection between success of manager and success of school. That is;if manager is successful, he manage his school successfully. By far the most important factor of his success is his happiness.İn this study,the opinions of the teachers works in Güngören Grammar School were evaluated so as to determine happy education manager perceptions of teachers. İn the light of this opinions, happy education manager perceptions of teachers were revealed and inferences were evaluated.To support this assumption,firstful management and education management were explained and then the happiness and how it affects the managers were vastly explained. İn this study, 1059 teachers works in grammar school in Güngören were chosen as population and 230 teachers in different branches were chosen as sample. İn the end of this application, the happy manager was seen to effect the success of the teachers and the school positively; on the contrary, the unhappy manager was seen to effect the success of the teachers and the schools adversely.Key Words: Management, Manager Teacher, Education Management, Education Manager, Happiness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mutlu eğitim yöneticisi algısı | |
dc.title.alternative | Happy education manager perceptions of teachers works in grammar schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | Happiness | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 357840 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 271250 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |