Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzkan, Zülfikar
dc.contributor.authorErgün, Asuman
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:44Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:44Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712494
dc.description.abstractBu tez çalışmasının amacı; İlköğretim okullarındaki öğretmenlerin mutluluğunun öğrencilere nasıl yansıdığını belirlemek ve öğretmen mutluluğunu hangi faktörlerin etkilediğini ortaya çıkarmaktır. Öğretmen mutluluğunun öğretmen öğrenci ve öğretmen yönetici ilişkisine etkileri incelenerek bu etkileşiminin eğitim kurumlarındaki verimliliğe katkısını ortaya koymaktır. Bu çalışma sonucunda öğretmen mutluluğunun mesleki gelişimlerine katkısının,öğrencilerin okul başarısına katkısının,öğretmen ve öğrenci iletişimine katkısının,öğretmen okul yöneticisi arasındaki iletişime katkısı arasında bir ilişkinin olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Tarama modelindeki araştırmada veri toplama aracı iki bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde kişisel bilgiler ikinci bölümde araştırmacı tarafındangeliştirilen ölçek yer almaktadır. Araştırma verileri 2008-2009 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Beşiktaş ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okullarında okuyan 400 öğrenciye uygulanan anketlerle elde edilmiştir. Uygulanan 395 anket geçerli sayılmıştır.Veriler istatistiksel paket programında değerlendirilmiştir.Verilerin değerlendirilmesinde frekans, aritmetik ortalama, yüzde bağımsız grup t testi ve tekyönlü varyans analizi kullanılmıştır. . Öğrenciler öğretmenlerinin mutlu olduklarının farkına varmakta ve öğretmenin mutluluğu öğrenci başarısını etkilemektedir.Öğretmenin mutlu olması için gerekli şartlar sağlandığında eğitimin kalitesi ve öğrenci başarısı artacaktır. Öğretmenin mutlu olabilmesi için öncelikle mutlu olmayı istemesi ve mutlu olması gerektiğine inanması gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Mutluluk, Öğretmen mutluluğu, Öğretmen-Öğrenci iletişimi, Öğretmenin Farkındalığı, Öğrenci başarısı,
dc.description.abstractThe purpose of this thesis; Primary school teachers in the happiness of the students to determine how the reflection and which factors affect teachers happiness is revealed.Teacher-Student and teacher of happiness to the relationship between teacher administrators examined the effects of this interaction contribution to the efficiency of educational institutions is to reveal. As a result of this study contribute to the Professional development of teachers of happiness ,contribution to the success of students of school, contribute to teachers and students of communication, communication between school administrators to teachers is a relationship between contributions and was not intended to be put in the middle. Research data collection tool in screening modelconsists of two parts. In the first part of the second part of your personal information, developed by researchers at the scale is located. Research data in academic year 2008-2009 Beşiktaş district in Istanbul, studying in the official primary school for 400 students applied to the questionnaires were obtained. 395 valid questionnaires were applied. The data were evaluated in the statistical package program. Evaluation of the data frequency, arithmetic mean, percentage of independent groups t test and one-way analysis of variance was used. Following conclusions were reached. Students' perception of teachers as happy students and teachers to communicate better to be happy with, by living memories to be aware of themselves and their students were needed. Therefore good relationships with teachers and students first able to communicate with them ways to please themselves able to learn, their students and realize they live moment. Studentsbecome aware of what their teachers are happy and happiness of teachers affects student achievement.Keywords: Happiness, happiness of teachers, teacher-student communication, teacher awareness, student succesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu 6, 7 ,8. sınıf öğrencilerinin mutlu öğretmen algıları(İstanbul ili Beşiktaş ilçesi örneği)
dc.title.alternativeHappy teachers perception of the 6th, 7th, 8th grade students in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPerception of tearcher
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmİstanbul-Beşiktaş
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmHappiness
dc.subject.ytmTeacher-student comminication
dc.subject.ytmTeacher behavior
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid359768
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303823
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess