İlköğretim okul müdürlerinin rehberlik çalışmalarına etkisi
dc.contributor.advisor | Uslu, Kamil | |
dc.contributor.author | Yankin, Temur | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:43Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:43Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712488 | |
dc.description.abstract | Bu Tez Çalışmasında; İlköğretim Okul Müdürlerinin görev yaptıkları okullarda, rehberlik çalışmalarındaki çalışma performansına etkileri ele alınmaktadır.Buna göre, okullarda yönetimin başı olarak gerek rehberlik alanında fiziksel ortamın oluşturulması, gerekse rehberlik alanında ortaya konan çalışmaların seviyeleri bir gösterge olabilmektedir. Özellikle okullar arasındaki rehberlik çalışmasında , öğrenci ve öğretmen sorunlarının çözümü ve yöneltmelerdeki başarı oranlarının farklılığı da müdürlerin rehberlik yaklaşımlarının etkili olduğunu göstermektedir. Bu hipotez, ülkemizin son yıllarda rehberlik alanında olumlu gelişmelerin sağlanmasında, okul yöneticilerinin etkilerini ortaya koymaktadır. Okul müdürlerinin rehberlikle ilgili gerekli alt yapı ve bilgiyi önemsememesinden dolayı, geliştirilen programların uygulamalarında istenilen hedeflerin gerçekleşme seviyesinin düşük kalacağı açıklanmaya çalışılmaktadır.Anahtar Kelimeler :Kendini Gerçekleştirme, danışman, rehberlik ve yönetim | |
dc.description.abstract | This study deals with the effects of headmasters on guidance studies at schools. As the directors of schools, their creating the physical environment for guidance studies and the studies put forth on guidance are indicators. Especially, guidance studies between schools, solving the problems of teachers and students and the difference between their achievements on orientation show that headmasters approach to guidance is effective. This hypothesis puts forth the effects of headmasters on the improvements of guidance in the last years. It tries to explain if the headmasters do not heed the necessary the infrastructure and knowledge , then adopting the developed programmes will be fruitless.Key Words : Realizing oneself, counsellor, guidance and management | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İlköğretim okul müdürlerinin rehberlik çalışmalarına etkisi | |
dc.title.alternative | Elementary school principal effects of the guidance study | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.subject.ytm | Guidance | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Self-realization | |
dc.identifier.yokid | 360232 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 271237 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |