Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorYankin, Temur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:43Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:43Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712488
dc.description.abstractBu Tez Çalışmasında; İlköğretim Okul Müdürlerinin görev yaptıkları okullarda, rehberlik çalışmalarındaki çalışma performansına etkileri ele alınmaktadır.Buna göre, okullarda yönetimin başı olarak gerek rehberlik alanında fiziksel ortamın oluşturulması, gerekse rehberlik alanında ortaya konan çalışmaların seviyeleri bir gösterge olabilmektedir. Özellikle okullar arasındaki rehberlik çalışmasında , öğrenci ve öğretmen sorunlarının çözümü ve yöneltmelerdeki başarı oranlarının farklılığı da müdürlerin rehberlik yaklaşımlarının etkili olduğunu göstermektedir. Bu hipotez, ülkemizin son yıllarda rehberlik alanında olumlu gelişmelerin sağlanmasında, okul yöneticilerinin etkilerini ortaya koymaktadır. Okul müdürlerinin rehberlikle ilgili gerekli alt yapı ve bilgiyi önemsememesinden dolayı, geliştirilen programların uygulamalarında istenilen hedeflerin gerçekleşme seviyesinin düşük kalacağı açıklanmaya çalışılmaktadır.Anahtar Kelimeler :Kendini Gerçekleştirme, danışman, rehberlik ve yönetim
dc.description.abstractThis study deals with the effects of headmasters on guidance studies at schools. As the directors of schools, their creating the physical environment for guidance studies and the studies put forth on guidance are indicators. Especially, guidance studies between schools, solving the problems of teachers and students and the difference between their achievements on orientation show that headmasters approach to guidance is effective. This hypothesis puts forth the effects of headmasters on the improvements of guidance in the last years. It tries to explain if the headmasters do not heed the necessary the infrastructure and knowledge , then adopting the developed programmes will be fruitless.Key Words : Realizing oneself, counsellor, guidance and managementen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim okul müdürlerinin rehberlik çalışmalarına etkisi
dc.title.alternativeElementary school principal effects of the guidance study
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmDirectors
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSelf-realization
dc.identifier.yokid360232
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid271237
dc.description.pages136
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess