Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Kubilay
dc.contributor.authorBülbül, Mehmet Faruk
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:42Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:42Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712476
dc.description.abstractBu tez çalışmasında; İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında, görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin ve ikinci kademede okuyan öğrencilerin yeni fen ve teknoloji programı hakkındaki düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde 2008-2009 eğitim öğretim yılında, 25 resmi okulda görev yapan 35 öğretmen ve 4 resmi okulda okuyan 414 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma dört bölümden oluşmakta birinci bölümde fen, teknoloji kavramının tanımı yapılmış ve fen ve teknoloji eğitiminin öneminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde eğitimde program geliştirme kavramı ve aşamaları anlatılmıştır. Üçüncü bölümde yeni fen ve teknoloji programının getirdiği yenilikler ve hazırlanma aşamaları hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde öğrencilere uygulanan program değerlendirme anketlerine ait veriler ve değerlendirmeler bulunmaktadır.
dc.description.abstractIn this thesis study we try to explain the thoughts of Science and technology teachers and second grade students about new science and technology syllabus at primary schools in Istanbul Province Bahçelievler district. The sample of this study is constituted in 2008-2009 education term by 35 teachers working for 25 public schools and 414 students at 4 public schools in Bahçelievler district. The study consists of four sections. At first section the term of Science and Technology is defined and it?s importance is mentioned. At second section the term and phases of syllabus development is explained. At third section a brief information is given about the outcomes of innovations brought new science and technology syllabus. At the last section of study there are reviews and information belongs to syllabus evaluation survey applied to students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademede uygulanan yeni fen ve teknoloji programının öğretmen ve öğrenci gözüyle değerlendirilerek verimlilik düzeyinin belirlenmesi: Bahçelievler örneği
dc.title.alternativeDetermining effectiveness of new science and technology syllabus which is usede in secend part of primary schools by eveluating from the point of teachers and students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmProductivity
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmProgram evaluation
dc.subject.ytmİstanbul-Bahçelievler
dc.identifier.yokid359416
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303884
dc.description.pages190
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess