İlköğretim ikinci kademede uygulanan yeni fen ve teknoloji programının öğretmen ve öğrenci gözüyle değerlendirilerek verimlilik düzeyinin belirlenmesi: Bahçelievler örneği
dc.contributor.advisor | Çimen, Kubilay | |
dc.contributor.author | Bülbül, Mehmet Faruk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:42Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712476 | |
dc.description.abstract | Bu tez çalışmasında; İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan ilköğretim okullarında, görev yapan fen ve teknoloji öğretmenlerinin ve ikinci kademede okuyan öğrencilerin yeni fen ve teknoloji programı hakkındaki düşünceleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın örneklemini İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde 2008-2009 eğitim öğretim yılında, 25 resmi okulda görev yapan 35 öğretmen ve 4 resmi okulda okuyan 414 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma dört bölümden oluşmakta birinci bölümde fen, teknoloji kavramının tanımı yapılmış ve fen ve teknoloji eğitiminin öneminden bahsedilmiştir. İkinci bölümde eğitimde program geliştirme kavramı ve aşamaları anlatılmıştır. Üçüncü bölümde yeni fen ve teknoloji programının getirdiği yenilikler ve hazırlanma aşamaları hakkında bilgi verilmiştir. Çalışmanın son bölümünde öğrencilere uygulanan program değerlendirme anketlerine ait veriler ve değerlendirmeler bulunmaktadır. | |
dc.description.abstract | In this thesis study we try to explain the thoughts of Science and technology teachers and second grade students about new science and technology syllabus at primary schools in Istanbul Province Bahçelievler district. The sample of this study is constituted in 2008-2009 education term by 35 teachers working for 25 public schools and 414 students at 4 public schools in Bahçelievler district. The study consists of four sections. At first section the term of Science and Technology is defined and it?s importance is mentioned. At second section the term and phases of syllabus development is explained. At third section a brief information is given about the outcomes of innovations brought new science and technology syllabus. At the last section of study there are reviews and information belongs to syllabus evaluation survey applied to students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | İlköğretim ikinci kademede uygulanan yeni fen ve teknoloji programının öğretmen ve öğrenci gözüyle değerlendirilerek verimlilik düzeyinin belirlenmesi: Bahçelievler örneği | |
dc.title.alternative | Determining effectiveness of new science and technology syllabus which is usede in secend part of primary schools by eveluating from the point of teachers and students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Productivity | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Bahçelievler | |
dc.identifier.yokid | 359416 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303884 | |
dc.description.pages | 190 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |