İlköğretim okulları 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi üzerine Küçükçekmece`de bir araştırma
dc.contributor.advisor | Gümüş, Sefer | |
dc.contributor.author | Şaşkin, Önder | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:41Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712468 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulları 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal becerileri ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla Küçükçekmece'de iki ayrı ilköğretim okulu öğrencileri üzerinde bir anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada, ilköğretim okulları 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin öğrencilerin kişilik özellikleri ile ilişkili bulunmuştur.Sosyal beceri ile kişilik tipleri arasındaki ilişki incelenmiş, sonuç olarak sosyal beceri ile kişilik arasında önemli bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrenciler sosyal becerileri oluşturan değişkenlere bir bütün olarak sahip olmalıdır. Örneğin, öğrenci kendisini ifade edebilir, sınıfta kendisini kontrol edebilir ancak duyarlı değilse öğrenci arkadaşlarını anlamak konusunda yetersizlik sergileyecektir. Bu da öğrencinin okulda elde edeceği becerilerde bazı hedeflere ulaşmasını engelleyebilir. Anket 7. sınıf öğrencilerinden 131 kişiye, 8. sınıf öğrencilerinden ise 177 kişiye uygulanmıştır. Ankete toplam 308 öğrenci katılmıştır.Anahtar Kelimeler: Sosyal Beceri Envanteri, Kişilik Envanteri, Beceri, Kişilik | |
dc.description.abstract | This research is aimed at determining the correlation between the personality and social skills of 7. and 8. grade students primary schools. For this purpose, a survey is applied to the students of two primary schools in Küçükçemece. In this study, primary schools 7 and 8 grade students of the social skills of students were associated with personality traits.The relationship between social skills and personality types were examined, as a result, there is a significant relationship between social skills the personality types. Students should have as a whole of the variables which define social skills. For example, students can express themselves in the classroom and can control but if it is not sensitive person they may be failure to understand their fellow pupils. This can prevent the achievement of some goals which student will obtain skills in school. Survey is applied 131 people from 7. grade, 177 people from 8. grade. In total, 308 students participated in the survey.Key Words: Social Skills Envantory, Personality Envantory, Skills, Personality | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulları 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin sosyal becerilerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi üzerine Küçükçekmece`de bir araştırma | |
dc.title.alternative | Evaluation and development of social skills of 7. and 8. grade students primary schools in Küçükçekmece and a research | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Skill | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Social skill | |
dc.subject.ytm | Social skills training | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Küçükçekmece | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Social Skills Inventory | |
dc.identifier.yokid | 359775 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303885 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |