Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Hüseyin
dc.contributor.authorKeskin, Esra
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:40Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:40Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712461
dc.description.abstractToplam Kalite Yönetimi; çalışanlar arası iletişimi güçlendiren, kurum çalışanlarının aynı felsefeye sahip olmasını ve tam katılımlarıyla iş akışında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerileri sunmalarını sağlayan, hataların önceden tespit edilebilmesi ve kurumun kendi alanında başarıya ulaşabilmesi için gerekli olan dinamizmi ve yenilikleri yakalamayı amaçlayan bir yönetim sistemidir. Bu çalışmanın amacı; sağlık kurumlarında uygulanan toplam kalite yönetiminin bir sistem olarak algılanıp çalışanlar tarafından benimsenmesi sonucu iş veriminin arttırılmasına yönelik neler yapılabilir. TKY sisteminde çalışanların motivasyonunu arttırmak için yapılması gereken düzenlemelerin sistemin hangi bölümlerinde ve neler ele alınarak yapılması gerektiği belirlenmeye çalışılmıştır.Bu çalışmada sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi ve sürekli iyileştirmenin çalışan motivasyonuna etkisi araştırılarak, önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Kalite belgesi alan iki kamu hastanesinde yapılan anket çalışması sonucu verilerin SPSS programında analiz edilmesiyle tablolar kullanılmış, sonuçlar gösterilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractTotal quality management is a system that it purposes some factors these are to fortify relationship among the employees of the establisment, to get same point of view through the employees? eyes, to close a deal some encountered problems at the flow of work, to determine the errors in advance and to put a good show. Object of the action is to get employees to accept the system of the total quality management and what could be done to improvement in medical establishment by the employees. To determine that how could the system work perfectly and get employees motivation well in the system of total quality management.Effect of Total quality practices and continuous improvement to employee motivation at medical establishment was researched and underlined. Conducted a survey result that two state hospitaler which they have quality certificate panels were used with analysis of data in the program of SPSS and its results is marked by the panels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık kurumlarında toplam kalite uygulamalarının ve sürekli iyileştirmenin çalışanların motivasyonu üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of total quality practices and continuous improvement to employee motivation at medical establisment
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmContinious improvement
dc.identifier.yokid362312
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308705
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess