Show simple item record

dc.contributor.advisorTozlu, Necmettin
dc.contributor.authorFiliz, Tunahan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:40Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2021-02-28
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712458
dc.description.abstractÖğretmenlerin yaşadığı sorunlara yönelik pek çok çalışma alan yazında mevcuttur. Bu nedenle öğretmenlerin yaşadığı sorunların dönemsel olarak incelenmesi ne gibi farklılıklar olduğunun belirlenmesi gelecek araştırmacılar için yol gösterecektir. Öğretmen sorunlarını inceleyen araştırmaların analizinin yapılması, öğretmen sorunlarının belirlenmesi ve bu doğrultuda sorunların giderilmesi için çözüm önerileri getirecektir. Bu nedenle öğretmen sorunlarını inceleyen araştırmalara yönelik bir içerik analizi çalışması gerekli görülmüştür. Bu çalışma, öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine ilişkin sorunları, mesleki gelişimle ilgili sorunları ve ekonomik sorunlarıyla ilgili Milli Eğitim Dergisi'nde yayınlanan araştırmalara yönelik içerik analizi yapmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden meta-sentez yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Milli Eğitim Dergisi'nde 1990-2016 yılları arasında yayınlanmış olan makaleler ele alınmıştır. Çalışmada toplanan veriler, içerik analizi yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine yönelik yaşadığı sorunlar, `öğretmen, öğrenci ve veliler`, `öğretim programı` ve `istenmeyen davranışlar` olarak üç kategoriye ulaşılmıştır. Bu kategoriler incelendiğinde en sık belirlenen kodun zaman yetersizliği olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların üzerinde en fazla durduğu çözüm önerisi ise hizmet içi eğitim eksikliğine yönelik önerilerdir. Mesleki gelişimle ilgili sorunlar, `ilgili birimler`, `öğretmenler`, `öğreticiler` ve `zaman, mekân ve donanım` olarak dört kategoride ulaşılmıştır. Bu kategoriler incelendiğinde en sık belirlenen kodun Millî Eğitim Bakanlığı'ndan [MEB] kaynaklanan sorunlar olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaların üzerinde en fazla durduğu çözüm önerisi ise MEB'den kaynaklanan sorunlara yönelik önerileridir. Bu çalışmanın, gelecekte öğretmenlerin öğrenme-öğretme sürecine ilişkin sorunlarına, mesleki gelişimle ilgili sorunlarına ve ekonomik sorunlarına yönelik yapılacak çalışmalar için bir kaynak olması beklenmektedir.Anahtar Sözcükler: Millî Eğitim dergisi, öğretmen, mesleki gelişim, müfredat, öğrenme-öğretme.
dc.description.abstractABSTRACTThere are many work areas in the summer to address the problems faced by teachers. For this reason, the periodical examination of the problems faced by the teachers will determine the differences in how they will lead to future researchers. Analyzing the researches that examine the teacher problems will bring about the solution of the teacher to determine the problems and solve the problems in this direction. For this reason, a content analysis study was needed to investigate teacher problems. This study was conducted to analyze the contents of researches published in Milli Eğitim Magazine related to teachers' problems related to learning-teaching process, problems related to professional development and economic problems. Meta-synthesis method was used in the research. In the scope of the study, the articles published in Milli Eğitim Dergisi between 1990-2016 were dealt with. Data collected in the study were analyzed using content analysis method.As a result of the study, the problems that teachers face for the learning-teaching process have been categorized as `teachers, students and parents`, `curriculum` and `unwanted behaviors`. When these categories are examined, it is determined that the most frequently determined code is time inability. On the other hand, the most suggestive solution is the suggestions for lack of in-service training. Problems related to professional development were reached in four categories as `related units`, `teachers`, `tutors` and `time, space and equipment`. When these categories are examined, it is determined that the most frequently determined code is the problems caused by the Ministry of National Education [MEB]. The most suggestive solution to the problems is the suggestions for the problems arising from the MEB. It is expected that this study will be a resource for teachers to work on the problems of the teaching-learning process, the problems of professional development and the economic problems in the future.Key Words: National Education magazine, teacher, professional development, curriculum, learning-teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMilli Eğitim dergisinde yayınlanan makalelerde öğretmenlerin mesleki gelişim ve öğrenme-öğretme sürecine ilişkin sorunları ve öneriler (1990-2016)
dc.title.alternativeProblems and recommendations on professional development and learning-teaching procedures from national education documents (1990-2016)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-02-28
dc.contributor.departmentTemel Eğitim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.subject.ytmProfessional development
dc.subject.ytmLearning process
dc.subject.ytmNational Education magazine
dc.identifier.yokid10183081
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid495639
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineSınıf Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess