Show simple item record

dc.contributor.advisorKitapçı, Hakan
dc.contributor.authorŞahin, Evrim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:37Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:37Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712437
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; sağlık sektöründe, kalite yönetim sistemine sahip olan hastanelerle kalite yönetim sistemine sahip olmayan hastaneler arasındaki örgütsel iletişim düzeyi belirlenerek kalite yönetim sistemi varlığının örgüt içi iletişim performansına etkilerinin ortaya çıkarılmasıdır. Çalışmamızda sağlık işletmeciliği, iletişim, örgüt içi iletişim ve araçları, toplam kalite yönetimi değerlendirilmiştir.Çalışma ile ilgili veriler kalite yönetim sistemine sahip hastaneler ve kalite yönetim sistemine sahip olmayan hastanelerden elde edilmiştir. Örgüt içi iletişim düzeyinin belirlenmesi amacıyla, kalite yönetim sistemine sahip olma ve örgütsel iletişim eğitimi açısından örgüt içi iletişim araçlarının kullanılması incelenmiştir.Elde edilen bulgular sonucunda; örgütsel iletişim eğitimi değil, kalite yönetim sisteminin örgüt içi iletişim etkinliğini arttırdığını ortaya çıkmaktadır
dc.description.abstractThe purpose of this study is to define the level of organizational communication between hospitals which have a system of quality management and which don?t have it and reveal the influences of the system of quality management on communication performance within organization.In our study, health management, communication, communication within organizations and tools, total quality management has been evaluated. The data?s related with this study have been obtained from hospitals that have system of quality management and that don?t have. With purposes of determining the level of communication within organizations, having the system of quality management and using communication tools within organization in terms of organizational communication training have been investigated.As a result of findings, it puts forward that quality management system increases the effectiveness of communication within the organization, not the organizational communication training.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleSağlık kurumlarında örgüt içi iletişim düzeyinin belirlenmesi: Kalite belgesi hastanelerde bir uygulama
dc.title.alternativeDetermination of internal communication level in health organiations: An empirical study on hospital with qualitly certificates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth sector
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHospital administration
dc.subject.ytmHealth institutions
dc.subject.ytmQuality management system
dc.identifier.yokid361105
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid308714
dc.description.pages84
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess