Show simple item record

dc.contributor.advisorKahya, Cem
dc.contributor.authorTuran, Emine Zehra
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:37Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-01-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712436
dc.description.abstractBu araştırmada, izlenim yönetimi taktikleri, lider-üye etkileşimi ve örgütsel bağlılığın duygusal emek üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Böylelikle literatürdeki önemli bir boşluğun doldurulması hedeflenmiştir. Araştırma beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, izlenim yönetiminin tanımı, izlenim yönetimi taktikleri, izlenim yönetiminin boyutları, izlenim yönetimi sürecinin modelleri, izlenim yönetimi sürecinde kullanılan strateji gibi konular incelenmektedir. İkinci bölümünde, lider-üye etkileşimi kavramının tanımı, lider-üye etkileşiminin boyutları incelenmektedir. Üçüncü bölümünde, örgütsel bağlılığın tanımı, örgütsel bağlılığı etkileyen faktörler, örgütsel bağlılığının alt boyutları ve boyutları incelenmiştir. Dördüncü bölümünde, duygusal emek kavramının tanımı, duygusal emek yaklaşımları, duygusal emek boyutları, duygusal emeği etkileyen faktörler incelenmektedir. Beşinci bölümde ise, araştırmanın temel amacı doğrultusunda araştırma örnekleminden toplanan veriler analiz edilerek, ulaşılan bulgular yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları, izlenim yönetimi taktikleri lider-üye etkileşimi ve örgütsel bağlılığın duygusal emek üzerindeki etkileri olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study examines the effects of impression management tactics, leader-member exchange and organizational commitment on emotional labor. Its objective is to fill a significant gap in the literature. This study consists of five sections. The first section defines and analyzes impression management, impression management tactics, impression management types, impression management models and impression management strategy. The second section examines the definition of the concept of leader-member exchange and its dimensions. The third section analyzes the definition of organizational commitment. The fourth section analyzes emotional labor, emotional labor approaches, the dimensions of emotional labor and the factors that affect emotional labor. Data collected from the research sample is analyzed in the fifth section, and the findings were evaluated. It was determined that impression management tactics, leader-member exchange and organizational labor affect emotional labor.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİzlenim yönetimi taktikleri lider - üye etkileşimi ve örgütsel bağlılığın duygusal emek üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeExamines the effects of impression management tactics, leader-member exchange and organizational commitment on emotional labor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-17
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImpression management
dc.subject.ytmLeader-member exchange
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.identifier.yokid10191186
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAYBURT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid502702
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess