Show simple item record

dc.contributor.advisorÇimen, Kubilay
dc.contributor.authorSancar, Erhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:35Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712421
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Kâğıthane ilçesi resmi ve özel ilköğretim okulları ve liselerinde öğretmen-yönetici ilişkilerinde yaşanan engellerin incelenmesidir.Araştırmanın genel evrenini, İstanbul İli Kâğıthane İlçesindeki 48 adet resmi ilköğretim, 10 adet lise ve 1 adet özel ilköğretim okulunda görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise, araştırmanın evrenini oluşturan İstanbul İli Kâğıthane İlçesindeki resmi ilköğretim ve liselerde görev yapan 230 öğretmen ve 70 yöneticiden oluşmaktadır. Okullara toplam 230 adet Öğretmen anketi ve 70 adet yönetici anketi teslim edilmiş olup 47 adet öğretmen anketi ile 17 adet yönetici anketinin iadesi olmamıştır. Aşağıda anketlere ilişkin bilgilere yer verilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, t testi, varyans analizi, ki-kare, kolmogorov ? smirnov analizi yapılmıştır.Öğretmenlerin, öğretmen ve okul müdürü arasındaki iletişim engelleri hakkındaki görüşlerinde cinsiyet değişkeninin anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmenlerin bayanlara nazaran sorunların daha fazla olduğunu düşündükleri sonucuna varılmıştır.Yöneticilerin kıdemine göre, 1 ? 5 yıl kıdeme sahip yöneticilerin 5 -10 yıl kıdeme sahip yöneticilere nazaran müdür ?öğretmen ilişkilerinde sorunları yüksek olarak düşündükleri sonucuna varılmıştır. Aynı şekilde 15 ? 20 yıl kıdeme sahip yöneticiler 5 -10 yıl kıdeme sahip yöneticilere göre iletişim sorunlarının yüksek olduğunu düşünmüşlerdir.Öğretmenlerin geçmiş yaşantılarında iletişime yönelik kurs alma durumlarının sorunlar hakkındaki görüşlerinde anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Farklılık incelendiğinde ise iletişime dair kurs alan öğretmenler almayan öğretmenlere nazaran sorunların daha önemsiz olduğu görüşünde oldukları görülmüştür. Yapılan analiz sonucu yöneticilerin geçmiş yaşantılarında yöneticilik kursu alma durumlarının sorunlar hakkındaki görüşlerinde anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Yöneticilik hakkında geniş bilgi sahibi olan müdürler konuya hâkim oldukları için daha hoşgörülü bir tutum sergilemişlerdir.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to study on the problems faced between teachers and directors realtions among both public and private-owned primary and high schools of Kagithane DistricyThe scope of the research consists of directors and teachers working in 48 public primary schools, 10 public high schools and 1 private-owned primary school of Kagithane District of Istanbul City. Sampling covers 230 teachers and 70 directors from above mentioned schools. Totally 268 teachers questionnaire and 30 directors questionnaire are submitted and 42 teachers questionnaire and 8 director questionnaire are not received back. The information about the questionnaire is given below.The synthesis of the data is done using arithmetic mean , t-test , variance analysis , ki-square , kolmogorov-smirnov analysises.It is observed that teachers? sex variable has a significant difference for the ideas of the teachers on the communication obstacles between teacher and school principal. It is concluded that male teachers think that they have more problems compared to their female colleagues.It is observed that the problems between principal-teacher problems are considered more by the directors with a seniority of 1-5 years compared to the directors with 5-10 years of seniority. In parallel , the directors with 15-20 years seniority consider more communication problems compared to the directors with 5-10 years seniority.It is observed that the existence of communication training in the background of teachers plays a significant differentiation on their ideas about the problems. When the differentiation studied in details, it is understood that the teachers who had communication training consider the problems less severe compared to the teachers who did not have the training. It is also observed that the existence of Management training for directors in their background has a significant impact on their thinking about the problems. It is seen that the directors equipped with management training have more tolerance on their attitudes as they have better and wider knowledge of the problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen ve yönetici ilişkilerinde yaşanan engeller: İstanbul-Kağıthane ilçesi örneği
dc.title.alternativeThe obstacles/problems faced on teacher-director relations among Kağıthane district public and private-owned primary and high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmİstanbul-Kağıthane
dc.subject.ytmCommunication problems
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmProblems of teachers
dc.identifier.yokid360927
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304039
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess