Show simple item record

dc.contributor.advisorTop, Seyfi
dc.contributor.authorUzer, Melek
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:35Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:35Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712417
dc.description.abstract21. yüzyılda değişim ve gelişim içerisinde yeniden yapılanan okullarda yöneticilik yapacak kişilerin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olması gün geçtikçe kendisini hissettirmektedir.Bu çalışmada dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki, telki, entellektüel uyarım ve bireysel destek boyutlarına ilişkin davranışları, ilköğretim okul yöneticilerinin ne derece gösterdiğine ilişkin okul yöneticileri hakkında öğretmen algılarının bu değişkenler açısından değerlendirilmesi yapılmıştır.Araştırmacı tarafından uygulanan, beşli Likert tipi, Dönüşümcü Liderlik anketi, İstanbul ili Silivri ilçesinde bulunan ilköğretim okulunda toplam 176 öğretmene uygulanmış ve toplanan verilerin analizinde Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H testi, varyans analizi ile Kolmagorof Smirnov Testi analizi kullanılmıştır.Öğretmenler okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olduklarını düşünmektedir. Öğretmenlere göre okul yöneticilerinin en çok sahip oldukları özellikleri dönüşümcü liderlik özelliği entellektüel uyarımdır. Bunu sırasıyla bireysel düzeyde ilgi, telkin, karizma özellikleri takip etmektedir. Öğretmenlerin diğer özelliklere kıyasla okul müdürlerinin karizma ve telkin özelliklerine sahip olma düzeylerini daha düşük değerlendirdiklerini ortaya koymaktadır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin belli bir düzeyde olduklarını düşündükleri dönüşümcü liderlik özelliklerini yeterli bulduklarını ancak okul yöneticilerinin bu özelliklerini geliştirerek iyileştirmesi gerektiğine işaret etmektedirler.Anahtar Kelimeler: Dönüşümcü Liderlik, Bireysel Düzeyde İlgi, Telkin, Entellektüel Uyarım, Karizma
dc.description.abstractIn the change and development of the 21st century's reform school movement, school managers will have to have innovative leadership skills.In this research of innovative leadership we emphasized the impact, intellectual stimulation, suggestion and dimensions of individual support of primary school managers' behaviors and their reactions in variable situations.In this research the survey analyst used the likert-type scale on innovative leadership . The data was collected from 176 teachers of Silivri municipality of Istanbul province. In analyzing the data Mann Whitney-U analysis, Kruskal Wallis-H analysis, variance analysis and Kolmagorov Smirnov analysis was used.Teachers think that the school managers have the innovative leadership skills. They also think that the biggest characteristic of an innovative leadership skill of those managers is their intellectual stimulation. Respectively individual interest level, inspiration and charisma follow. Findings point out that teachers think inspiration and charisma are the weakest levels of innovative leadership skill of most school managers. Though teachers think transformational leadership skills of school managers are good enough, they should still be improving those skills.Key words: Transformational leadership, individual interest level,inspiration, intellectual stimulation and charisma.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri: Silivri ilçesi örneği
dc.title.alternativePrimary school maneger's level of abilitily to have innovative leadership skills: Example of Silivri Municipality
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmLeadership
dc.subject.ytmLeadership models
dc.subject.ytmTransformational leadership
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmİstanbul-Silivri
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid362702
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303995
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess