Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorKurt, Doğuş
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:33Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:33Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712402
dc.description.abstractBu çalışma, sağlık sektöründe marka yönetimini araştırmayı hedeflemektedir. İyi bilindiği gibi, tüketici satın alma davranışları ticari işletmelerin pazarlama profesyonelleri için çok önemli bir noktadır. Bu araştırmada, marka yönetimini ortaya koymak için, sağlık sektöründe çalışan 103 satış yöneticisine anket uygulanmıştır. İlave olarak, tüketicilerin psikografik, coğrafik ve demografik özelliklerinden gelen potansiyel farklılıklarının etkisine göre pazar bölümlendirme ve pazarlama stratejileri araştırılmıştır.Araştırmada, SPSS 15.0 programı kullanılarak verilere ilişkin, frekans, ortalama değer, standart sapma, varyans değerleri bulunmuştur.Faktör ve korelasyon analizi yapılmıştır. Bu araştırmada, tüketicilerle ilgili psikografik, demografik özellikle ile pazar bölümlendirme arasında önemli bir ilişki vardır.Anahtar Kelimeler: Tüketici Davranışı, Marka Yönetimi, Pazar Bölümlendirme, İlaç Sanayi
dc.description.abstractThis study aims to search the brand management in the field of health. As it is well-known, the consumers? purchase behaviours are very crucial point for marketing professionels of trade companies. In this research, to reveal the brand management, a total of 103 sales managers in the field of health were surveyed using a questionnaire. Moreover, market segmentation and market strategies are also investigated according to the impact of potential differences coming from demographic, geographic and psycographic properties of consumers.In this research, freqencies, mean values, standard deviation, varians, factor and correlation analysis are given by using SPSS 15.0 statistical program. According to the findings, there is a significant correlation among market segmentation, demographic and psycographic properties related with consumers.Key words: Consumer Behavior, Brand Management, Market Segmentation, medicineen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİlaç sektöründe marka yönetimi ve Bilim ilaç örneği
dc.title.alternativeThe brand management in the field of health and an example of Bilim pharmaceuticals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPharmaceutical sector
dc.subject.ytmBrand
dc.subject.ytmBrand management
dc.subject.ytmPharmaceutical firms
dc.subject.ytmBilim Pharmaceuticals
dc.identifier.yokid364182
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303949
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess