Öğrencilerin tarih dersine ilgisi ile üniversite hazırlık aşamasındaki tarih dersi başarı durumları arasındaki ilişki; bir araştırma
dc.contributor.advisor | Gümüş, Sefer | |
dc.contributor.author | Çalgan, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:32Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:32Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712390 | |
dc.description.abstract | Bireylerin belli bir sistem içerisinde, belirlenmiş bir plan ve programa göre eğitim ve öğretim almaya başladıkları yerler örgün eğitim kurumlarıdır. Toplumlar, idealize ettikleri eğitim amaçlarına ulaşabilmek için, bu alandaki çalışmalarını belli bir plan ve program çerçevesinde sürdürmek zorundadırlar. Böylece bireylerin kendilerinin ve toplumu mutlu kılacak, başarılı vatandaşlar olarak yetiştirilmeleri amaçlanır. Bu amaçlara ulaşmak üzere hazırlanmış olan eğitim ve öğretim programları takip edilir.Öğrencilerin öğrenmelerini ve dolayısıyla başarı durumlarını, hazırlanan bu müfredat programlarını etkileyeceği tabiî ki kuşkusuzdur. Fakat bunun dışında öğrenme ve başarıyı etkileyebilecek oldukça çok unsur söz konusudur. Bunlar öğretmen, öğretim ortamı, aile, fizyolojik ve psikolojik özellikler, sağlık, v.b. bir çok etken olabilir. Öğrenmenin gerçekleşebilmesi için belli başlı faktörlerden en önemlileri öğrenmeye hazır olma durumudur. Bireyin öğrenmeye hazır olması, sadece öğrenme konusu için gerekli olgunluğa sahip olması değil, o konuyu öğrenmeye istekli ve hevesli olmasını da kapsamaktadır. Öğrenci bir konuyu öğrenmek için ne kadar çok istekli ise o kadar çabuk ve kolay öğrenecektir.Bu tez çalışması öğrencilerin tarih dersi başarı durumları ve tarih dersine karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlamaktadır. Bu doğrultuda özel bir dershanenin sözel bölümü öğrencilerinden seçilen bir örneklem üzerinde bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öğrencilere önce tarih dersi başarı durumlarını belirlemek amacıyla bir test; ardından tarih tersine karşı tutumlarını saptamak amacıyla bir ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonuçları öğrencilerin tarih dersi başarı durumları ile tarih dersine karşı tutumları arasında anlamlı düzeyde bir ilişki olduğunu göstermiştir. | |
dc.description.abstract | Formal training institutions are the places where individuals start to get education according to a designed plan and a program in a given system. Societies have to maintain their studies in the frame of a specific plan and program in order to reach their idealized educational goals. This way it is aimed for the individuals to be educated as successful citizens who will make themselves and the society happy. The programs which are prepared to reach these goals are followed.There is no doubt that this designed curriculum will affect the students? learning and thereby their success. However, there are also some other aspects which affect the learning and the success of the students. These aspects can be teachers, teaching environment, family, physical and psychological features, health, etc. One of the most important features of learning existence is the readiness of the learner. Readiness of the learner contains not only the enough maturity for learning but also the enthusiasm and the eagerness of the student in learning. The more the students are eager to learn, the easier and the faster they will learn.This thesis aimed to investigate the relationship between students? success in history lesson and their attitudes towards history lesson. To this end, a research was conducted on a sample of students who studied in the verbal division of private school. In the research firstly a test was conducted to the students in order to assess their success in history lesson, and then a scale was used for evaluating their attitudes towards history lesson. Research results showed a significant relationship between students? success in history lesson and attitudes towards the history lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğrencilerin tarih dersine ilgisi ile üniversite hazırlık aşamasındaki tarih dersi başarı durumları arasındaki ilişki; bir araştırma | |
dc.title.alternative | It is a research which indicates the relation between the students? interest in the history lessons and their history lesson?s success during the university entrance exam | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | University entrance examinations | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 363598 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303972 | |
dc.description.pages | 100 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı |