Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, F. Şule
dc.contributor.authorŞentuğ, Oya Günseli
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:30Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:30Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712373
dc.description.abstractAraştırmanın amacı İlköğretim 6.sınıf Türkçe öğretiminin, kubaşık öğrenme yöntemine uygun olarak işlenmesinin anlama-çözümleme ve dilbilgisi-çözümleme alt boyutlarında öğrenci başarısını nasıl etkilediğini incelemektir. Bu amaçla 2008?2009 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul İli Başakşehir İlçesi Bahçeşehir Süleyman Demirel İlköğretim Okulu 6. sınıf öğrencilerinden örneklem grubu belirlenmiştir. Örneklem grubu 200 öğrenci arasından yapılan analiz sonucu benzerlik gösteren 2 şube deney ve kontrol grubu olarak seçilmiştir. Çalışma ön test- son test, bir deney-bir kontrol deneme modeline göre yürütülmüştür.Araştırma 3 bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın başında giriş yer almaktadır. Birinci bölümde çalışmanın kuramsal çerçevesine yer verilmiş, bu bağlamda ilköğretimde öğretim stratejilerine ve Türkçe öğretimine değinilmiştir. İkinci bölümde kubaşık (işbirlikli) öğrenme konusu kapsamında; öncelikle kubaşık öğrenme kavramı, ilkeleri, öğrenme teknikleri, hazırlık çalışmaları, yöntemin etkililiği, faydaları ve sınırlılıkları üzerinde ayrıntılı olarak durulmuştur. Dünya'da ve Türkiye'de yapılan araştırmalar verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde ise ilköğretim 6. sınıflarda Türkçe dersi ?Sevgi? temasında kubaşık öğrenme yönteminin öğrencilerin başarı düzeyine etkisi incelenmiş, bu bağlamda çalışma konusunda izlenen yol, yöntem ve bulgulara yer verilmiştir. Çalışmanın sonunda ise sonuç ve öneriler yer almıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Programı, Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Kubaşık Öğrenme Yöntemi, Türkçe Öğretimi
dc.description.abstractThe scope of this study is to evaluate how student success/performance is being affected throughout the 6th grade Turkish Lectures by sub-dimensions of understanding-analysis and grammar-analysis according and inline with cooperative learning. Therefore, a representative group of students were selected from Bahcesehir Suleyman Demirel Primary School 6th Grade, located in Basaksehir District, Municipality of Istanbul. The representative group was selected by evaluation of similarities after an analysis performed among 200 students. ?Experiment? and ?Control? groups were formed. The study was driven according to pre-test, final test, one experiment ?one control trial model.The study consists of 3 sections. Introduction is taking place at the beginning of the study. In the first section, the Hypothetical framework is given, Turkish Lectures and Education strategies in Primary School Education is mentioned in this scope. In the second section, Cooperative learning; the learning concept and its principles, learning techniques, preparation works, and the effectiveness of the method, benefits and limitations are defined in detail within this scope. Studies are given in this scope which is prepared in the World and Turkey. The third section of the study examines the methodology of the study. Study is based on examining of the results of the cooperative learning at 6th grade within the scope of ?Love? regarding in the effects over the success of the students. Findings are given in the fourth section and in the last section; the result and suggestions are formed.Key words: Education Program, Learning and Teaching Approaches, Cooperative Learning, Turkish Lecturingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKubaşık öğrenme yönteminin 6.sınıf Türkçe derslerinde uygulanması ve sonuçları
dc.title.alternativeCooperative learning application at 6th grade of Turkish lecture and results
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmTurkish lesson
dc.identifier.yokid364805
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304012
dc.description.pages165
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess