Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, F. Şule
dc.contributor.authorÇağlar, Gülşah
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:29Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:29Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712367
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yapılandırmacı öğrenme yaklaşımının matematik öğretiminde öğrencilerin başarılarını ve tutumlarını nasıl etkilediğini demografik etkenler de dikkate alınarak incelemektir. Araştırmanın kuramsal çerçevesinde eğitim programı, öğrenme öğretme süreci, bu süreci etkileyen öğrenme yaklaşımları (davranışcı kuram, bilişsel kuram, yapılandırmacı kuram) ve matematik eğitimi üzerinde durulmuştur.Çalışma, bir deney- bir kontrol grubu ile yürütülmüştür. Deneysel işlem sonrası deney grubu ile kontrol grubu arasındaki farklılıklar incelenmiştir. Araştırmanın evreni 2009 ? 2010 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili Esenyurt ilçesi 7. sınıfında öğrenim görmekte olan öğrencilerdir. Örneklemi ise, Esenyurt ilçesi Esenyurt Merkez İÖO 7.sınıflarında öğrenim görmekte 108 öğrenciden oluşmaktadır.Çalışmanın bağımsız değişkenini yapılandırmacı ve geleneksel öğretim uygulamaları, bağımlı değişkenlerini ise öğrencilerin başarı düzeyleri oluşturmaktadır. Verilerin toplanması aşamasında matematik başarı testi ve matematik tutum ölçeği, kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde bağımsız örneklem t testi, varyans analizi (ANOVA), korelasyon analizi kullanılmıştır. Elde edilen verileri bilgisayar ortamında çözümlemek için SPSS 16.0 programından yararlanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Eğitim Programı, Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları, Yapılandırmacı Yaklaşım, Matematik Öğretimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is, to make the analysis of how the constructivist learning approach affects the success and attitude of the students at the mathematics instruction by taking into consideration of demographic factors. Within the theoretical frame, education program, learning-instruction process, learning approaches (behaviorist theory, cognitive theory, constructivist theory) affect this process and mathematic instruction were discussed.The study was carried by means of an experimental group ? a control group. The differences between the experimental group and control group were analyzed following the experimental process. The population of the study is the students at 7th classes in Esenyurt Central Elementary School in Esenyurt town of Istanbul province while the 2009-2010 Training and Education Year. And the sample of the study is formed of 108 students at 7th classes in Esenyurt Central Elementary School in Esenyurt town.The constructivist and traditional instruction application form the independent variable of the study and the success levels of the students form the dependent variable of it. Mathematic success test, mathematic attitude scale and personal information form were used while the collection of the data. And independent sample t test and variance analysis (ANOVA), correlation analysis were used while the analysis of data. The achieved data was analyzed at the computer environment.Key Words: Education Program, Learning and Teaching Approaches, Configurative Approach, Teaching of Mathematic.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı yaklaşımın matematik öğretimine (ilköğretim 7. sınıflarda) etkisi
dc.title.alternativeEffect of configurative approach in teaching of mathematic lesson to the success level of the students at the seventh class of primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmPrimary education
dc.identifier.yokid364812
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303941
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess