dc.contributor.advisor | Uslu, Kamil | |
dc.contributor.author | Topçuoğlu, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:28Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712363 | |
dc.description.abstract | Eğitim sistemimizin temelini oluşturan okullar, Türk Milli Eğitim'in amaçlarına uygun insan yetiştirmekle yükümlüdür. Ülkemizin ve toplumumuzun dünyada meydana gelen sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerin ve yeniliklerin gerisinde kalmaması ve refah seviyesi yüksek ülkeler arasında yer alması için ülkemizde bilinçli insan gücünün yetişmesi zorunludur.Dünyadaki gelişmeleri ve değişimleri dikkate alarak, okullarda etkili bir eğitim gerçekleştirecek kişiler, okul yöneticileri ve öğretmenlerdir. Özellikle okulu etkili ve verimli kılma, öğrenmek eylemini yaşam şekli haline getirmeyi yetiştirdikleri bireylere ve dolayısıyla topluma öğretme, davranışlarıyla çalışanlarına örnek olma, öğretmenlerin kendi alanlarında gelişmelerini destekleme, nitelikli insan yetiştirmelerini ve meslekte başarılı olmalarını sağlama görev ve sorumlulukları ve bunlara ilişkin tüm faaliyetler, okul yöneticisinin önemini artırmaktadır.Bu araştırma, ilköğretim devlet okullarında okul yönetiminin öğretmen başarısında ne ölçüde etkili olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili sınırları içerisinde Ümraniye, Üsküdar ve Kağıthane ilçelerinde ilköğretim devlet okullarında görev yapan 266 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada okul yöneticilerinin, verilecek olan cevaplara daha çok duygusal davranmaları varsayımları öne çıkacağından, anket kapsamına alınmaması uygun görülmüştür. Ayrıca yapılan anket çalışmasında öğretmenlerin ücretli ya da sözleşmeli durumlarına bakılmaksızın, sözleşmeli ve ücretli öğretmenler çalışmaya dahil edilmiştir.Okul yönetiminin okulda sergilemiş olduğu davranışların yapılan anketler sonucunda bir çok okulda olumlu yönde karşılandığı ve öğretmenlerin başarılarında önemli ölçüde katkı sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler : Eğitim yönetimi, okul yönetimi, yönetim, öğretmen, öğretmen başarısı, okul yöneticisi, özel okullar, kamu kurumları, özel kurumlar. | |
dc.description.abstract | The schools that are the fundamentals of the our educational system have the responsibility of growing people according to the goals of Turkish National Educational System. It? s must for our country to have the cautious manpower not to be behind of the world?s social, economical and technological developments and innovations , and to be beside the world?s powerful countries.The school managers and the teachers are the ones who are going to achieve the goal of giving an efficient education by considering the developments and changes all over the world . The school managers have the most important role not just because they have the responsibility of making the education effective and efficient , being a role model for their collegues , supporting the teachers to improve in their subject ,helping them to grow qualified people and to succeed in their occupation but also because they have the duty to make the methods of learning a lifestyle for the ones they grow and eventually to the society.In this research it?s aimed to determine the effects of school management of primary schools on the success of teachers. The sample of this research is based on the 266 teachers working in Ümraniye, Üsküdar and Kağıthane within İstanbul city area. Considering the possibility that school managers may have responded emotionally, they are not included in the survey. Moreover, all the teachers are involved in the survey regardless weather their position is permant or contractual.As a result of the surveys, it is observed that the attitudes of the school managements are accepted very positively and have important contribution on the success of the teachers .Key Words: Educational managemet, school management, management, teacher, success of the teacher, school manager, private school, state schools. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim devlet okullarında okul yönetiminin öğretmen başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | State primary school teacher success of the effect of school management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teacher success | |
dc.subject.ytm | State schools | |
dc.subject.ytm | Management | |
dc.subject.ytm | School administration | |
dc.subject.ytm | Managers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Schools | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 365626 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303967 | |
dc.description.pages | 113 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |