Show simple item record

dc.contributor.advisorUslu, Kamil
dc.contributor.authorTopçuoğlu, Zeynep
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:28Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:28Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712363
dc.description.abstractEğitim sistemimizin temelini oluşturan okullar, Türk Milli Eğitim'in amaçlarına uygun insan yetiştirmekle yükümlüdür. Ülkemizin ve toplumumuzun dünyada meydana gelen sosyal, ekonomik ve teknolojik gelişmelerin ve yeniliklerin gerisinde kalmaması ve refah seviyesi yüksek ülkeler arasında yer alması için ülkemizde bilinçli insan gücünün yetişmesi zorunludur.Dünyadaki gelişmeleri ve değişimleri dikkate alarak, okullarda etkili bir eğitim gerçekleştirecek kişiler, okul yöneticileri ve öğretmenlerdir. Özellikle okulu etkili ve verimli kılma, öğrenmek eylemini yaşam şekli haline getirmeyi yetiştirdikleri bireylere ve dolayısıyla topluma öğretme, davranışlarıyla çalışanlarına örnek olma, öğretmenlerin kendi alanlarında gelişmelerini destekleme, nitelikli insan yetiştirmelerini ve meslekte başarılı olmalarını sağlama görev ve sorumlulukları ve bunlara ilişkin tüm faaliyetler, okul yöneticisinin önemini artırmaktadır.Bu araştırma, ilköğretim devlet okullarında okul yönetiminin öğretmen başarısında ne ölçüde etkili olduğunu belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın örneklemini, İstanbul ili sınırları içerisinde Ümraniye, Üsküdar ve Kağıthane ilçelerinde ilköğretim devlet okullarında görev yapan 266 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada okul yöneticilerinin, verilecek olan cevaplara daha çok duygusal davranmaları varsayımları öne çıkacağından, anket kapsamına alınmaması uygun görülmüştür. Ayrıca yapılan anket çalışmasında öğretmenlerin ücretli ya da sözleşmeli durumlarına bakılmaksızın, sözleşmeli ve ücretli öğretmenler çalışmaya dahil edilmiştir.Okul yönetiminin okulda sergilemiş olduğu davranışların yapılan anketler sonucunda bir çok okulda olumlu yönde karşılandığı ve öğretmenlerin başarılarında önemli ölçüde katkı sağladığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler : Eğitim yönetimi, okul yönetimi, yönetim, öğretmen, öğretmen başarısı, okul yöneticisi, özel okullar, kamu kurumları, özel kurumlar.
dc.description.abstractThe schools that are the fundamentals of the our educational system have the responsibility of growing people according to the goals of Turkish National Educational System. It? s must for our country to have the cautious manpower not to be behind of the world?s social, economical and technological developments and innovations , and to be beside the world?s powerful countries.The school managers and the teachers are the ones who are going to achieve the goal of giving an efficient education by considering the developments and changes all over the world . The school managers have the most important role not just because they have the responsibility of making the education effective and efficient , being a role model for their collegues , supporting the teachers to improve in their subject ,helping them to grow qualified people and to succeed in their occupation but also because they have the duty to make the methods of learning a lifestyle for the ones they grow and eventually to the society.In this research it?s aimed to determine the effects of school management of primary schools on the success of teachers. The sample of this research is based on the 266 teachers working in Ümraniye, Üsküdar and Kağıthane within İstanbul city area. Considering the possibility that school managers may have responded emotionally, they are not included in the survey. Moreover, all the teachers are involved in the survey regardless weather their position is permant or contractual.As a result of the surveys, it is observed that the attitudes of the school managements are accepted very positively and have important contribution on the success of the teachers .Key Words: Educational managemet, school management, management, teacher, success of the teacher, school manager, private school, state schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim devlet okullarında okul yönetiminin öğretmen başarısına etkisi
dc.title.alternativeState primary school teacher success of the effect of school management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher success
dc.subject.ytmState schools
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid365626
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303967
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess