Show simple item record

dc.contributor.advisorCengiz, Emrah
dc.contributor.authorBuğday, İskender
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:26Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712353
dc.description.abstractDeğişimin kaçınılmaz olduğu günümüzde, tüm örgütler varlıklarının devamlılığını sağlamak için bu değişime ayak uydurmak zorundadırlar. Bu değişimin içinde eğitim örgütlerinin ne denli önemli bir yere sahip olduğu hiç şüphesizdir. Günümüz ihtiyaçlarına cevap verebilecek, geleceğe uyum sağlayacak bireyler yetiştirmek hiç şüphesiz eğitimin önde gelen görevlerindendir.Okulların kalitelerini artırma çalışmalarında önceliğini müşteri memnuniyeti olarak belirleyen Toplam Kalite Yönetimi, kurumlara getireceği liderlik, demokratik ortam, öğrenen örgüt, süreç yönetimi gibi özellikleriyle anahtar rol oynayacaktır.Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okullarında Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının okul yöneticileri açısından nasıl algılandığını ortaya koymaktır. Okul yöneticilerinin okullarındaki Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları hakkında düşüncelerini belirlemektir.Araştırma için gerekli verileri toplamak amacıyla ilköğretim okulu yöneticilerine iki bölümden oluşan bir anket hazırlanmıştır. Anketin birinci bölümünde araştırmacı tarafından geliştirilen 11 maddelik kişisel bilgileri belirlemek amacıyla kişisel bilgi formu hazırlanmıştır. Anketin ikinci bölümünde ise Toplam Kalite Yönetiminin insan kaynakları ve okul-çevre ilişkisinde okula katkısının ne düzeyde olduğu konusunda okul yöneticilerinin düşüncelerini belirlemek amacıyla 21 maddelik önermeye yer verilmiştir.Anket İstanbul İli Kâğıthane İlçesinde bulunan toplam 47 ilköğretim okulunun müdür, müdür başyardımcısı ve müdür yardımcılarına uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS programından yararlanılmış ve frekans, yüzdeler ve aritmetik ortalamalar hesaplanmıştır. Elde edilen verilere göre ilköğretim okulu yöneticilerinin; Çoğunluğu erkek, fakülte mezunu, kıdem yılı ortalaması 10- 20 yıl arasında, TKYseminerine katılmış kişilerden, TKY uygulamalarını benimseyenlerin genç ve kariyer olarak öğretmen unvanlı yöneticiler olduğu görülmektedir. Ayrıca, TKY uygulamalarının okul gelişimine insan kaynaklarını geliştirme ve okul-çevre işbirliğini geliştirme konusunda katkı sağladığı da görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, Eğitim Yönetimi, Eğitim, Vizyon, Misyon
dc.description.abstractRapidly developing abreast of developments in our age of mankind, science and technology closely to recognize and live with them now almost a necessity for life-sustaining has become. To keep pace with growing age, the age to be better people is possible only with a quality education. This way is through quality education offered in educational institutions.Globalized world, rapid developments occurring in parallel in the country according to emerging needs planned, equipped with knowledge and skills, looking to the future with confidence, in any environment where that can be productive and active individuals to train are the main tasks of our educational institutions. One of these institutions, and perhaps most importantly, are our primary schools. Development of primary schools in the world abreast of the continuous self-renewal, the students made the center of an educational system to adopt, motif seekers to teach learning, thinking and research orientation to the target set to achieve a model, a change is needed. This model is `Total Quality Management`. Requested these changes in our primary schools can realize the implementation of Total Quality Management in the Ministry of Education to the great task of our esteemed administrators and teachers is falling.Administrators and teachers, the task falls to our quality of applications to what extent it was done, what results in studies and the results were related to perceptions about what is happening in the studies are lacking.Many people contributed to the realization of the research and effort has been. And all stages of my research during my graduate education in various forms of support and assistance that never spoken to my advisor Dr. Emrah Cengiz to the SPSS computer program usage, and analysis of statistical procedures that help in the interpretation Kuleli Teacher Captain Hasan Zöğ and his wife Duygu Zöğ , grateful to my precious wife Rasime Buğday to know a debt. During their research assistance by filling out surveys unsparing and contribute to research primary school administrators at Kağıthane County also offer my thanks.Key Words: Total Quality Management, Education Management, Education, Vision, Missionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında toplam kalite yönetimi uygulamalarının okul yöneticileri açısından değerlendirilmesi (Kağıthane ilçesi örneği)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmTotal quality management
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid366046
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304124
dc.description.pages119
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess