dc.contributor.advisor | Peker, Sevinç | |
dc.contributor.author | Sancar, Nazmiye Armağan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:24Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712342 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim birinci kademede 4. ve 5. sınıflarda okutulan Fen ve Teknoloji Dersi ?Kuvvet ve Hareket Ünitesi?nin öğretiminde kullanılan örnek olay yönteminin öğrencilerin akademik başarı ve Fen ve Teknoloji dersine yönelik tutumlarına olan etkisini araştırmaktır.Bu araştırmada 2009- 2010 öğretim yılı Mustafa Kemal İlköğretim Okulu'nun 4. ve 5. sınıflarından, ikişer şube olmak üzere toplam 4 sınıf seçilmiştir. Her iki sınıf için de bir şube kontrol diğer şube ise deney grubu olarak belirlenmiştir.Belirlenen ünite kontrol gruplarında, öğretmen kılavuz kitabında belirtilen şekilde; deney gruplarında ise örnek olay yöntemi ile işlenmiştir. Uygulama 4 hafta sürmüştür.Veri toplama aracı olarak, 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi, 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Başarı Testi, Fen Bilgisi Tutum Ölçeği ve Kişisel Bilgiler Formu kullanılmıştır. Kişisel bilgi formu her iki gruba da araştırma uygulamalarından önce uygulanmıştır. Başarı testleri ve tutum ölçeği uygulama öncesinde ön test ve uygulama sonrasında son test olarak deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır.Araştırma verilerinin analizinde, öğrencilerin kişisel bilgi formlarına verdikleri cevapların frekansları, başarı testlerine ve tutum ölçeğine verdikleri cevapların frekansları, aritmetik ortalamaları, standart sapmaları, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve bağımsız gruplar t testini hesaplamak amacıyla SPSS istatistik paket programından yararlanılmıştır.Analizler sonucunda elde edilen bulgular, örnek olay yönteminin uygulandığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları, kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarıları arasında, deney grubu lehine anlamlı derecede bir fark bulunmuştur. Kontrol grubunda ve deney grubunda bulunan öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumlarında ise anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür. Sonuç olarak, örnek olay yönteminin, öğrencilerin akademik başarısına etkisinin olumlu yönde olduğu fakat Fen ve Teknoloji Dersine yönelik tutumlarında etkisi olmadığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Öğretim, Örnek Olay Yöntemi, Fen ve Teknoloji Dersi. | |
dc.description.abstract | The aim of this study is to search the effects of case-base instruction that is used for the science and technology lesson in ?Force and Motion? unit on academic success and attitudes of 4th and 5th grade students towards science and technology lesson.In this study, two classes from both 4th and 5th grades of İstanbul Eyüp Mustafa Kemal Primary School were chosen in 2009?2010 academic year.Of these two classes, for both 4th and 5th grade, one class was the control, and the other was the experimental group.The control group was introduced by traditional methods that took place in teacher?s book. The experimental group was instructed by case-based method. This experiment lasted for four weeks.4th grade science achievement test, 5th grade science achievement test, science lesson attitudes scale and personal information form were used to evaluate the students. Personal information form was applied on both groups before the application of the experiment. Achievement tests and attitude scales were applied on both groups before and also after the experiment as initial test and final test.In order to analyze data, SPSS program was used for calculation the frequency of the students answers for personal information form, achievement tests and attitude scale, for calculating arithmetical avarage, independent t test, analises of varyans ANOVA and mean.At the and of these analyses, it is abvious that the academic achievement of the experimental group, who is instructed by case- based method, is for higher the control group, who is instructed by regular traditional methods. On the other hand, there was almost no difference in both groups? students? attitudes towards science and technology lesson.As a result, this experiment showed that using case- based instruction method has positive effects on students? academic achievement but has no effect on their attitudes toward the science and technology lesson.Key Words: Instruction, Case- Based Method, Science and Technology Lesson. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim birinci kademede fen ve teknoloji dersi öğretiminde kullanılan örnek olay yönteminin etkililiği | |
dc.title.alternative | The efficiency of the case- based method used in science and technology lessons in primary schools 4th-5th grades | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Sampling | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Anova test | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Sampling methods | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 371694 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303962 | |
dc.description.pages | 162 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı | |