Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzer, Gökhan
dc.contributor.authorAydin, Asim
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:23Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:23Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712341
dc.description.abstractÖğretmenlik mesleği toplumsal kalkınmada çok önemli bir yere sahip, uzmanlık isteyen bir meslek olarak tanımlanmaktadır. Öğretmenlerin mesleklerini iyi ve faydalı bir şekilde gerçekleştirebilmeleri için ise mesleki bağlılık düzeylerinin yüksek olması gerektiği düşünülmektedir. Mesleki bağlılık düzeyi yüksek olan öğretmenlerin istekli ve verimli çalışmalar yapacağı ise kaçınılmaz bir gerçektir.Geçmişte de yapılan birçok araştırmadan elde edilen sonuçlar ışığında mesleki bağlılığa etki eden birçok faktör bulunmaktadır. Bu noktadan hareketle bu araştırma öğretmenlerin mesleki bağlılıklarına etki eden temel faktörleri ele almak üzere ortaya konulmuştur. İlköğretim öğretmenlerinin tercih edilme sebebi ise çalışma alanını sınırlandırmaktır.Bu çalışma İstanbul ili Tuzla ilçesinde görev yapan 500 öğretmene uygulanan değerlendirme ölçeği ile elde edilen verilerden hareketle yapılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel analizinin yapılması sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin mesleki bağlılıklarına etki eden faktörler tespit edilmiştir. Bunlar; işe katılım, iş tatmini, örgütsel yurttaşlık davranışı ve örgütsel bağlılıktır. Örgütsel bağlılık ve işe katılım faktörlerinin bu dört faktör içerisinde mesleki bağlılığa en fazla etki eden faktörler olduğu tespit edilmiştir. Çalışma ile bu faktörlerin mesleki bağlılığa etki düzeyleri ortaya konulmuş ve elde edilen sonuçlar ışında çıkarımlar ve öneriler geliştirilmiştir.
dc.description.abstractThe teaching occupation has very important position about social developing and it?s defined as an occupation which wants specialization. It is thought that teachers must have high level of occupational commitment to make their jobs better and useful. It?s an inevitable truth that teacher?s make productive and willing works who have an high occupational commitment level.According to the a lot of past results there are a lot of factors which affect to occupational commitment. From this point, in this study, start to take up factors which affects to teacher?s occupational commitments. The cause of prefering primary school teachers is limiting the study?s working area.This study was made with result of the evaluation scale data which applied to 500 official primary school teachers in İstanbul in Tuzla. The result of the statistical analyses of the data was used to determine the factors which affect to primary teachers? occupational commitments. These are; job participation, job satisfaction, organizational citizenship behaviour and organizational commitment. In the four factors it was determined that organizational commitment and job participation are the most efficient factors for occupational commitment. The influence level of this factors were introduced by these work and inferences and offers were developted by the inspiration of accured results.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim öğretmenlerinin mesleki bağlılıklarına etki eden faktörler
dc.title.alternativeFactors which affects to primary school teachers? occupational commitments
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmJob participation
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmOccupational commitment
dc.identifier.yokid371670
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303964
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess