Show simple item record

dc.contributor.advisorTanrıverdi, Haluk
dc.contributor.authorKöksal, Gökay
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:22Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:22Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712335
dc.description.abstract112 Acil Sağlık Hizmetlerinin amacı, ani yaralanan veya hastalanan kişilere, en kısa sürede ulaşıp olay yerinde ve nakil esnasında eldeki imkanlar ölçüsünde gerekli ilk acil tıbbi bakımı yapmaktır. Bu uygulama ile hedeflenen ise hasta/yaralıların ölüm ve sakatlanma durumlarını önlemek ve acılarını en aza indirmektir. 112 Acil Sağlık Hizmeti, hasta ve yaralıların bulunduğu olay yerinde başlar, hastaneye nakil esnasında kesintisiz olarak devam eder ve hastaneye ulaşıldığında ise hasta/yaralıların acil servis sorumlu hekimi ve sağlık personellerine teslim edilmesi ile sona erer.112 Acil Sağlık Hizmetlerinin yönetim ve organizasyon yapısının incelenmesi ve bu yapıdan kaynaklanan olumsuzlukların iş sağlığı ve güvenliği sorunları üzerine etkileri ile sorunlara çözüm önerileri getirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada, Marmara bölgesinde bulunan bir il'in 112 teşkilatının yönetim ve organizasyon yapısı, yönetici ve yönetilen ilişkileri, iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarının incelenmesi hedef alınmış ve ortaya çıkan sorunlara çözüm önerileri getirilmesi hedeflenmiştir.Bu çalışmada yüz yüze görüşme yöntemi ile anket uygulaması, SWOT analizi ve yüz yüze görüşme yöntemi ile örnek olay incelemesi yapılmıştır. 112 Çalışanlarına uygulanan anket verileri SPSS 16,0 programında incelenmiş olup, anket çalışmasında bulunan tüm soruların frekans tabloları çıkartılmış ve yorumlanmıştır. Anket çalışması içerisinden 36 soru seçilmiş olup, bu soruların ortalama ve standart sapmaları alınarak, Anova testi, Kruskal-Wallis testi ve T testi ile değişkenler arası farklılıkları incelenmiştir. Seçilen soruların bir kısmında Post Hoc (Scheffe/Tukey HSD) testi uygulanarak değişkenler arası farklılık düzeyleri irdelenmiştir. İstatistiksel analizlerde ise anlamlılık düzeyi olarak 0,05 eşik değeri kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre 112 teşkilatında, başlıca yönetim fonksiyonları olan planlama, örgütleme, yöneltme ve denetim mekanizmalarının etkin ve verimli işlemediği ve bu soruna bağlı olarak 112 ASH'a ait iş yerlerinin fiziksel standartlarının mevcut olan mevzuat hükümlerini karşılamadığı, mevzuatın ise yetersiz bulunduğu, iş yerlerinde gerekli güvenlik önlemlerinin alınmadığı, 112 çalışanlarının kişisel koruyucu ekipmanları ve personel üniformalarının yetersiz olduğu saptanmıştır. 112 Ambulanslarının, personel ve hasta güvenliği ile fiziki ve teknik açıdan yeterli bulunmadığı tespit edilmiştir. 112 Teşkilatında çalışanlara yönelik hizmetiçi eğitimlerin yetersiz bulunduğu, personellere yönelik görevde yükselme ve terfi sisteminin uygulanmadığı, ödüllendirme, iş rotasyonu ve erken emeklilik gibi motivasyonu ve verimi artırıcı bir mekanizmanın işletilmediği ortaya çıkmış olup yöneticilerin, personel sorunları ve iş yerlerine ait sorunlar ile yeteri kadar ilgilenmedikleri belirlenmiştir.
dc.description.abstractThe aim of 112 Emergency Health Service is to reach to the people who was injured or the people who became ill as soon as possible and within the bounds of possibility is to make the necessary first emergency medical care in the event area and during the transportation.With this application is aimed to prevent the patient?s situation of death and mutilation and to minimize their pains. 112 Emergency Health Service starts to serve in the event area where the patients and injured are located, goes on continuously to serve during the transportation. When the patient is reached to the hospital, the service ends with the delivering of the patients and injured to the head doctor of Emergency Health Service and Health Personnels.This study with which is aimed that is to research the management and organization?s structure of 112 Emergency Health Service and to solve the problems which are arisen from negativity thanks to occupational health and safety with the influences. With this study is aimed to research of the structure of the management and organization of 112 emergency services in a city of Marmara region, the relationship between manager and directed, the application of occupational health and safety. And also is aimed to solve the problems.In this study was made a survey with the face-to-face interview method, SWOT analysis and a case study with the face-to-face interview method. The surveys data which was applied to the 112 personnels was researched at the programme of SPSS 16,0 The frequency table of all the questions which is in the survey study was taken and commented. 36 questions from the survey study were chosen. The average and standard deviation of these questions are calculated. Between the tests of Anova, Kruskal-Wallis and T and variables differences were researched. In some part of these chosen questions the test of Post Hoc (Scheffe/Tukey HSD) was applicated. The level of variables differences were examined. In the statistical analysises was utilized 0.05 threshold limit value as significance level.According to the findings which were found in 112 service were determined that the principal management functions which are planning, organization, mechanism of orientation and control didn?t function efficiently and productively and depending on this problem the workplaces which are belong to 112 Emergency Health Services didn?t meet the present legislations provisions of physical standards, this legislation was found insufficient, was not taken necessary safety precautions and the personal protective equipment of 112 service?s personnels and personnel?s uniforms were insufficient. It was determined that the 112 service?s ambulances were insufficient from the physical and technical terms and in the terms of the personnel and patient safety. It was determined that in-service-training for the 112 service?s personnels were not sufficient and wasn?t applied the promotion and advancement system on the job for the personnels. It came up that a mechanism which increases motivation and productiveness as rewarding, job rotation and early retirement wasn?t functioned. And it was determined that the manager didn?t interested with personnel?s problems and the problems that belong to the workplaces.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectÇalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileritr_TR
dc.subjectLabour Economics and Industrial Relationsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.title112 acil sağlık hizmetlerinin yönetim ve organizasyon yapısının iş sağlığı ve güvenliği sorunları üzerine etkileri
dc.title.alternativeManagement and organisation's infulences of 112 emergency health services about problems of occupational health and safety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmEmergency service
dc.subject.ytmFirst aid
dc.subject.ytmAmbulances
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmOrganization
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmOccupational health
dc.subject.ytmEmergency medical services
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmWork safety
dc.identifier.yokid371322
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304016
dc.description.pages684
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess