Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorTombalak, Fatih
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712331
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı özel okullarda çocuğu okuyan velilerin bu okullardan beklentileri, bu beklentilerin gerçekleşme düzeyi ve bu beklentilerin velilerin demografik özelliklerine göre farklılaşıp, farklılaşmadığını belirlemektir. Amaç doğrultusunda hazırlanan anket; 2009-2010 eğitim öğretim yılında Özel Ümraniye İrfan İlköğretim Okulu ve Lisesi'nde devam eden öğrencilerin velisinden 112 `sine uygulanmıştır. Anketten elde edilen bulgular değerlendirilirken, istatistiksel analizler için SPSS (Statistical Package for Social Sciences) for Windows 15.0 programı kullanılmıştır. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) kullanılmıştır. Hipotez testlerinin analizinde bağımsız örnek t-testi analizleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; Velilerin okuldan en fazla öğretmen tutumu ve uygulamalarına yönelik beklentilerinin olduğu, en az beklentilerinin ise okul ve diğer eğitim kurumlarının ek uygulamalarına karşı genel beklentilerinin olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca velilerin beklentileri ile çocuklarının okudukları sınıf, gelir durumları, velilerin öğrenim durumu, velilerin çocuk sayısı arasında da veli beklenti ölçeğinin bazı faktörleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: Veli Beklentisi, Etkili Okul, Özel Okul,
dc.description.abstractThe aim of this rescarch is to determine the expectations of the parents whose children study in private schools, the realization level of these expectations and whether these expectations differentiate according to parents? demographic qualities or not. The questionare prepared with this aim, was applied to 112 parents of the children studying in Private Ümraniye İrfan Primary andHigh Schools in 2009-2010 academic year. As results the findings of the questionare were being evaluated, SPSS for Windows programme was used for statistical analysis. As the datas of the study were being evaluated , diagnostic statistical methods were used. In the analyses of hypothesis tests independent sample T- test was used. At the end of the search, it was agreed that the parents had the most expectations towards the teachers? attitude and applications , and they had the least expectations towards the extra applications of their school and other educational institutions. In some factors of parents? expectation scale, meaninaful relationships were determined with regards to parents? expectations , their children?s class , their economic level , their educational situation and the number of the children.Key Words: Parent?s Expectation , Effective School, Private Schoolen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA research on the expectations of primary and high school students` parents from school: Private Ümraniye İrfan Nursery, Primary and High School sample
dc.title.alternativeİlköğretim ve lisedeki öğrenci velilerinin okuldan beklentileri üzerine bir araştırma: Özel Ümraniye İrfan Anaokulu, İlköğretim Okulu ve Lisesi örneği
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmParents
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmParents expectations
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmOrganizational effectiveness
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool effectiveness
dc.identifier.yokid373137
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303902
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineEğitim Denetimi ve Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess