Show simple item record

dc.contributor.advisorMakal, Oğuz
dc.contributor.authorEren, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712330
dc.description.abstractÇağdaş sanat kapsamında kavramsal sanatının gelişimi ile birlikte farklı sanat akımlarının oluştuğunu da görmekteyiz. Bunlardan biri ve giderek yaygınlaşan video sanatıdır. Kavramsal sanat düşüncenin sanat yapısına dönüşmesi sorunsalında öne çıkmıştır. Ülkemizde 20.yüzyılda gelişim gösteren batılı anlamdaki bu sanatın etkinliği açıklanmak amacıyla Modernizm ve Postmodernizm olarak iki başlıkta incelenmektedir. Kavramsal sanatı Türkiye'de ilk uygulayan sanatçılar Altan Gürman, Şükrü Aysan ve Füsun Onur'dur. Kavramsal sanatın öncüsü sayılabilecek Marcel Duchamp, düşünceyi sanat yapıtından üstün tutarak yeni sanat anlayışı öne sürmüş ve kendinden sonra gelen sanatçıları da etkilemiştir. İşte bu dönemde kavramsal sanat minimalizm, performans sanatı, yoksul sanat, devrimci sanat, yeryüzü sanatı ve beden sanatı gibi akımların etkisi altında kalmıştır.Video sanatı ise, temellerini 60'lı yıllarda sanat alanında var olan değişimlerden alan birçok sanat akımının izlerini taşımaktadır. Videonun piyasaya sürülmesiyle başlayan teknolojik süreçte ilk olarak Nam June Paik, Wolf Vostell, Joseph Beuys, John Cage' in çalışmaları karşımıza çıkmaktadır. Videonun sanatsal bir anlatım aracı olabilmesi için belirli bir zaman geçmesi gerekmiş ve günümüzde sanatçıların sıklıkla kullandığı bir araç haline gelmiştir. Bu dönemde Bill Viola, Bruce Neuman, Gary Hill, Andy Warhol ve Cindy Sherman gibi birçok ortak özelliği olan sanatçı çalışmalarına bu yönde ağırlık vermiştir. Ayrıca video sanatı,1970'den günümüze dek video heykel, video enstalasyon, video performans ve video film başlıkları altında yeni anlatım modelleri ile gündeme gelmiştir. Yalnızca birkaç kez izlenip anlam üretecek video çalışmaları, galerilerde satılamayacak mekan düzenlemeleri, sanat nesnesini alınıp satılır olmaktan çıkarmaya yaramıştır.Günümüzde video, enstalasyon ve performansların bir parçası olmuş ve kavramlı sergiler sıklıkla yapılmaya başlanmıştır. Ayrıca sinema alanında yapılan farklı teknikler, video sanatçılarının kullanımı için kaynaklık etmiştir. Bilgisayar ve internet teknolojilerinin de gelişmesi ile birlikte video sanatçılarının yaratıcı teknikler geliştirmelerine olanak tanınmaktadır.Anahtar Kelimeler: Kavramsal sanat, Modernizm, Postmodernizm, Video Sanatı
dc.description.abstractWe can see the creation of various art trends within the development of conceptual art in the context of contemporary art. One of them is the art of video which comes uo. Conceptual art has come into prominence within the problematic of idea becoming art. In order to explain the efficency of this western style art in 20th century in our country, modernism and postmodernism are considered under two headings. Altan Gürman, Şükrü Aysan and Füsun Onur are the first artists that performed conceptual art in Turkey. Marcel Duchamp who can be considered as the pioneer of conceptual art, suggested a new style of art giving more importance to the idea than the work of art, affected the artists that came after him. At this period, conceptual art is influenced by minimalism, the art of performance, poor art, revolutionist art, the art of earth and art of body.On the other hand, the art of video has traces of many art tendencies which have its basis from the changes of art in 60s. The begining of the technological process within the usage of video Nam June Paik, Wolf Vostell, Joseph Beuys, John Cage had studies in this field. A period of time has to be passed before video became as a means of artistic expression and today it becomes a tool that is often used by artists. In that period Bill Viola, Bruce Neuman, Gary Hill, Andy Warhol and Cindy Sherman who have similar special features had studies in that field. Moreover the art of video, from 1970s to nowadays, has come up with new models of expression under the titles of video sculpture, video installation, video performance and video movie. Works of video that are watched only a few times, a location arrangements that cannot be sold in gallaries made the art object not to be bought or sold only.Nowadays video has become the part of installation and the performances and conceptual exibitions are made more often. Moreover different techniques in the field of cinema made resources to video artisits to use. Development of computer and internet technologies allows artists to develop innovative techniques.Key Words: Conceptual Art, Modernism, Postmodernism,Video Arten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectRadyo-Televizyontr_TR
dc.subjectRadio and Televisionen_US
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleKavramsal sanatın sunumunda video
dc.title.alternativeVideo in the presantation of conceptual art
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Sanat Dalı
dc.subject.ytmConceptual art
dc.subject.ytmPostmodernism
dc.subject.ytmVideo art
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt trends
dc.subject.ytmModernism
dc.subject.ytmVideo
dc.identifier.yokid373232
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303903
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineSinema Televizyon Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess