Show simple item record

dc.contributor.advisorHamzaoğlu, Esat
dc.contributor.authorYilmaz, Serkan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712329
dc.description.abstractÇağımızda bilgi en önemli değerdir. Bilgi toplumunun en önemli öğesi olan bilişim teknolojileri günümüzde her alanda kullanılmaktadır.Bilişim teknolojilerinin kullanılması örgütte önemli faydalar sağlamaktadır. Bilişim teknolojileri eğitim alanında da önemli ölçüde kullanılmaktadır. Okulda okul yönetim sistemlerinde öğretmen ve öğrencilere ait tüm bilgiler takip edilebilmektedir. Bu sistemler bürokratik işlemlerin çok daha hızlı ve hatasız yapılmasını sağlamaktadır. Eğitim öğretimde kullanılan bilgisayar destekli öğretim teknolojileri öğrencilerin dersi daha kolay anlamasını kolaylaştırıp dersteki verimliliği artırmaktadır.Okul yöneticilerinin bilişim teknolojilerine bakışı ve bilişim teknolojilerini kullanması okuldaki işleyişi de etkilemektedir. Bilişim teknolojilerindeki gelişmeleri yakından takip edip bunları okullarına aktaran okul yöneticilerin işleri geleneksel yöneticilere göre daha düzenli, hızlı ve verimli yürümektedir.Anahtar kelimler : Okul, yönetici, bilişim teknoloji, kullanma, yeterlilik
dc.description.abstractIn the age we live, information is the most important value. Information technologies which is the most important item of information society is being used in every field.The use of information technologies provides important benefits for the organizations. Information technologies are also being used considerably in education field. The informations about teachers and students can be followed in school management systems. These systems provide the ability to make the bureaucraticprocedures much faster and correct. Teaching techologies supported by computer make the students understand the lessons easier and increase the performance.The aspect of school principals on information technologies and using them affects the running system in schools. The work of school principals who follow the developments in information technologies and adapt them to the school, is more regular, faster and more efficient than the work of classic school principals.Key Words: School, principal, information technologies, use of information technologies, proficiencyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul yöneticelerinin bilişim teknolojilerini kullanma yeterlik düzeylerinin araştırılması: İstanbul-Kağıthane örneği
dc.title.alternativeThe proficiencies of school principals on information technologies
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTechnology
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmInformatics
dc.subject.ytmİstanbul-Kağıthane
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmInformation technology
dc.identifier.yokid373464
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303960
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess