Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Şule
dc.contributor.authorAkgül, Erhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:21Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712328
dc.description.abstractDil bilgisi; ana dilinin korunup gelişmesinde, kültürde en önemlisi de eğitimöğretimde son derece önemlidir. Dil ve kültür arasında sıkıbir ilişki vardır. Dili var eden kültür, kültürü gelecek kuşaklara aktaran dildir. Toplumlar kültürünü ana diliyle aktarır. Birey anne karnında tanıştığıana dilini ölünceye kadar kullanır. Dil bilgisi, ise bireyin ömür boyu kullandığıana dilinin kurallar bütünüdür. Bu sebeple özellikleilköğretimde dil bilgisi büyük önem arz etmektedir. Ülkemizde bugün dil bilgisi öğretimi birçok problemle karşıkarşıyadır. Ana dili ile iletişim kuran bireyler anlama ve anlatımda kopukluklar yaşamaktadır. Buproblemlerin biran önce, doğru metodlarla tespit edilerek çözüme kavuşturulması gerekir. İlköğretim eğitim-öğretimin temelini oluşturmaktadır. Dil bilgisi öğretiminde yaşanan problemlerin tespiti için temele inilmelidir. Bunun için dil bilgisi öğreticilerinin, öğretmenlerimizin görüşleri alınmalıdır. Çalışmamızda öğretmenlerimize anket yoluyla görüşleri sorulmuştur. Anket çalışmamız iki bölümden oluşmuştur. İlk bölümde öğretmenlerin demografik durumlarıtesbit edilmiştir. Anketin ikinci bölümünde öğretmenlerimize hangi alanlarda ne tür problemler yaşadıklarıve bu problemlere çözüm önerileri sorulmuştur.Çalışmamız ortaya çıkan sonuçların değerlendirilmesi ve gelecekte yapılacak çalışmalara ışk tutmasıamacıyla önerilerde bulunularak sonuçlandırılmıştır.Anahtar kelimeler: Dil bilgisi, Türkçe eğitimi, Dil bilgisi öğretimi
dc.description.abstractThe grammar is rather important for saving and developing the native langue, the culture and especially the education. There is a close relationship between the culture and the language. The culture that was become of the language and the language was the carrier of the culture to the next generation. The nation transfers its own culture to the next generation by the no tive language.A person uses his/ her own language met in the mother stomache till the end of the life.The grammar is full of rules that a person uses during whole life.Because of this, especially the grammar isthe most important thing in the Primary School Education. Unfortunately, today the education of the grammar is against with lots of problems in our country.The people who are getting connection with their own native language have some deficiencies in explaining and understanding each other during the communication.It needs to find and solve these problems with the right methods urgently. The Primary School is the main stage of the education.It needs to get to the first stage for determining the problems of the grammar .Therefore, it has to be taken theopinions of the Primary School Teachers.In our project, we had taken their opinions by the questionnaire. Our questionnaire study contained two parts.At the first part of it, it was determined the situation of the teachers. At the second part of it the teachers were asked what kind of problems that they had lived and their suggestions for these problems. Our project was finished by giving the suggestions for evaluating the results and lighting the was for the next studies.Key Words: Grammar, Turkish education, teaching grammar.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademede yaşanan dil bilgisi öğretimi sorunları
dc.title.alternativeGrammer teaching problems in the secondary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching problems
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.identifier.yokid372178
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303963
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess