Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışlarıyla başa çıkma becerileri ve özel bir ilköğretim okulunda yapılan uygulama
dc.contributor.advisor | Mercanlıoğlu, Çiğdem | |
dc.contributor.author | Armağan, Raşan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:17Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712314 | |
dc.description.abstract | Öğrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranışlar sınıf yönetimini yakından ilgilendirmektedir. Bu davranışlar karşısında öğretmenlerin gösterdikleri tepkiler de öğretmen yetiştirme düzeni ile yakından ilgilidir. İlköğretim birinci kademesinde sınıf öğretmenleri üzerinde yapılan bu araştırmada, öğrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranışlar incelenmiş ve yıllar içerisinde nasıl bir seyir gösterdikleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Aynı inceleme ve değerlendirme öğretmenlerin bu davranışlar karşısında verdikleri tepkiler açısından da yapılmıştır.Öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışları alt boyutlarından öğretmenlere karşı olumsuz davranışlar, arkadaşlara karşı olumsuz davranışlar, kendileri ile ilgili olumsuz davranışlar düzeyleri, öğretmenlerin bazı demografik özelliklerine göre değişmemektedir.Araştırmaya göre öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışları öğretmenlerin yaş grubuna, medeni durumuna, çocuk varlığına, mesleki deneyimine, eğitim durumuna, lisansüstü eğitimine, öğretmenlik formasyonu alıp- almamasına- süresine, sınıf yönetimi ile ilgili kurs-seminer alıp - almamasına, sınıf yönetimi ile ilgili kitap okuyup - okumamasına, okuttuğu sınıfa göre anlamlı değişim göstermemektedir. Diğer bir ifade ile öğretmenler sınıf içi istenmeyen davranışlara tutarlı bir seyirde tepki vermemişlerdir.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen Davranış, Sınıf Öğretmeni, Birinci Kademe Öğrencileri | |
dc.description.abstract | The negative behavior of the students in the classroom concerns the management of the class. The reaction of the teachers to these bahaviors is related with the education level of the teacher. In the first grade of the primary education a research has been done to the teachers. According to this study the behaviour of the students has been investigated and evaluated according to the past years. The same investigation has been applied and evaluated on the way how the teachers reacted to this position.The undesired behaviors of the students in the classroom changes due to the negative behaviour to the teachers, to their friends, to their characteristic levels and to the demographic features of the teachers.According to the research the undesired behaviors of the students varies according to the age group of the teachers, according to their marital status, according to having children, according to their experimentation in the profession, according to their education level, according to having a teachers training education or not. In addition to these the level of the class and the teachers education about the classroom management are two other important points. In other words the teachers haven?t reacted consistently to the undesired classroom behaviors.Key Words: Undersired Behavior, Classroom Teacher, First Grade Students Of The Primary Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışlarıyla başa çıkma becerileri ve özel bir ilköğretim okulunda yapılan uygulama | |
dc.title.alternative | For the classroom teachers the skill of beeing successfull in the undesired classroom behaviors and a plan put on a practice in a private primary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | In-class interaction | |
dc.subject.ytm | Coping | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Special schools | |
dc.subject.ytm | Behavior of student | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Unwanted student behavior | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.identifier.yokid | 376645 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303906 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı |