Show simple item record

dc.contributor.advisorMercanlıoğlu, Çiğdem
dc.contributor.authorArmağan, Raşan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:17Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712314
dc.description.abstractÖğrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranışlar sınıf yönetimini yakından ilgilendirmektedir. Bu davranışlar karşısında öğretmenlerin gösterdikleri tepkiler de öğretmen yetiştirme düzeni ile yakından ilgilidir. İlköğretim birinci kademesinde sınıf öğretmenleri üzerinde yapılan bu araştırmada, öğrencilerin sınıf içinde gösterdikleri olumsuz davranışlar incelenmiş ve yıllar içerisinde nasıl bir seyir gösterdikleri değerlendirilmeye çalışılmıştır. Aynı inceleme ve değerlendirme öğretmenlerin bu davranışlar karşısında verdikleri tepkiler açısından da yapılmıştır.Öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışları alt boyutlarından öğretmenlere karşı olumsuz davranışlar, arkadaşlara karşı olumsuz davranışlar, kendileri ile ilgili olumsuz davranışlar düzeyleri, öğretmenlerin bazı demografik özelliklerine göre değişmemektedir.Araştırmaya göre öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışları öğretmenlerin yaş grubuna, medeni durumuna, çocuk varlığına, mesleki deneyimine, eğitim durumuna, lisansüstü eğitimine, öğretmenlik formasyonu alıp- almamasına- süresine, sınıf yönetimi ile ilgili kurs-seminer alıp - almamasına, sınıf yönetimi ile ilgili kitap okuyup - okumamasına, okuttuğu sınıfa göre anlamlı değişim göstermemektedir. Diğer bir ifade ile öğretmenler sınıf içi istenmeyen davranışlara tutarlı bir seyirde tepki vermemişlerdir.Anahtar Kelimeler: İstenmeyen Davranış, Sınıf Öğretmeni, Birinci Kademe Öğrencileri
dc.description.abstractThe negative behavior of the students in the classroom concerns the management of the class. The reaction of the teachers to these bahaviors is related with the education level of the teacher. In the first grade of the primary education a research has been done to the teachers. According to this study the behaviour of the students has been investigated and evaluated according to the past years. The same investigation has been applied and evaluated on the way how the teachers reacted to this position.The undesired behaviors of the students in the classroom changes due to the negative behaviour to the teachers, to their friends, to their characteristic levels and to the demographic features of the teachers.According to the research the undesired behaviors of the students varies according to the age group of the teachers, according to their marital status, according to having children, according to their experimentation in the profession, according to their education level, according to having a teachers training education or not. In addition to these the level of the class and the teachers education about the classroom management are two other important points. In other words the teachers haven?t reacted consistently to the undesired classroom behaviors.Key Words: Undersired Behavior, Classroom Teacher, First Grade Students Of The Primary Education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin öğrencilerin sınıf içi istenmeyen davranışlarıyla başa çıkma becerileri ve özel bir ilköğretim okulunda yapılan uygulama
dc.title.alternativeFor the classroom teachers the skill of beeing successfull in the undesired classroom behaviors and a plan put on a practice in a private primary school
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmClass teachers
dc.subject.ytmIn-class interaction
dc.subject.ytmCoping
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmIn-class behaviors
dc.subject.ytmUnwanted student behavior
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid376645
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303906
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess