Show simple item record

dc.contributor.advisorAsiltürk, Cengis
dc.contributor.authorYildirim, Erdal Bariş
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:17Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712312
dc.description.abstractFilmin ana kahramanı çocukluğunda yaşadığı travmatik olayların etkisini tüm yaşamı boyunca atlatamamış ve halen bu travmanın etkisiyle gündelik yaşamında birçok sorun yaşamaktadır. Ana kahraman Oğuz Atay'ın ?Korkuyu Beklerken? adlı kitabındaki ?Demiryolu Hikayecileri? adlı öyküdeki karakterden esinlenilenerek, sözü edilen travmatik kişilik ?demiryolu, tren? gibi simgesel gösterenler bağlamında kurgulanmıştır. Kahraman travmatik kişiliği nedeniyle kendisini toplumdan tecrit etmiş bir biçimde yaşamı tercih etmiştir, kendisini kötü sonla biten öykülerle ifade etmekte ve bu öyküleri tren istasyonlarında satarak geçimini sağlamaktadır. Kendi dünyasında yarattığı ?Kırmızı Elbiseli Kadın? sadece yazamadığı bir hikâye değil, kendini var edebilme çabasıdır. Bu hikaye de tıpkı diğer hikayeler gibi kötü sonla bitecektir. Bu kötü son ana kahramanın travmasının kendi kurgusal dünyasında çözüme kavuşturulmasının gerçeklikteki yansımasıdır.
dc.description.abstractThe protagonist of the short film is a traumatic character, his traumatic past leads him to behave problematicly and it can be observed from the daily life of him. The protagonist is inspired by the main character of the short story named ?Railway Storytellers? in the book ?Waiting for Fear? written by Oğuz Atay ?, also this traumatic character is constructed by the symbolic signifiers as ?railway, train? etc. The protagonist is isolated form thew society because of his traumatic personality, he expresse himself in his bad ending short stories and he makes his living by selling thses stories in the station. The story named ?Woman in Red Dress? is not only a story but also the narration of the struggle of engendering himselfd as a human subject, and this story ends badly like the other stories. This bad ending is reflection of the resolution of the traumatic fictive world of the protagonist in real life.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.titleİstasyon
dc.title.alternativeThe Station
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSinema Televizyon Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmShort film
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmTrain
dc.subject.ytmStage arts
dc.subject.ytmRailways
dc.subject.ytmStations
dc.identifier.yokid376200
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303935
dc.description.pages53
dc.publisher.disciplineSinema Televizyon Sanat Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess