Türkiye`de okul öncesi eğitim ve sorunlar
dc.contributor.advisor | Delican, Mustafa | |
dc.contributor.author | Çetinkaya, Berrin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:16Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:16Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712309 | |
dc.description.abstract | Bu tez, okul öncesi eğitim kurumlarının fiziki yapılarının eğitim ve öğretime uygunluğunun incelenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Kurumların fiziki özelliklerinin çocuk gelişimi üzerinde önemli bir unsur olduğu bilinmektedir. Bu kapsamda, öncelikle okul öncesi eğitimin tanımına, önemine, Türkiye'deki ve dünyadaki gelişimine yer verilmiş, ardından kurumlardaki mevcut fiziki yapının durumunun ortaya konması ve eksikliklerin tespit edilmesine yönelik bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın örneklemini, İstanbul ili Bahçelievler ilçesinde bulunan resmi ilköğretim okulları bünyesinde görev yapmakta olan okul öncesi öğretmenleri oluşturmaktadır.Anahtar Kelimeler: Okul öncesi eğitim, Fiziki yapı | |
dc.description.abstract | This thesis is prepared with the intention of analysing the physical structure of the institutions of pre-school education, in terms of their appropriateness to education and training. It is a known fact that the physical structure of the institutions has an important effect on child growth. In this respect, the definition and importance of the pre-school education, with its developement in Turkey and through the world, are included in this thesis, which is followed with the presentation of the current physical structure in the institutions and the application for ascertaining their lackings.The exemplification of the study is composed by the pre-school teachers who are carrying out their business within the body of formal elementary schools at Bahcelievler, Istanbul.Key words: Pre-school education, Physical structure | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türkiye`de okul öncesi eğitim ve sorunlar | |
dc.title.alternative | Pre-school education and problems in Turkey | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education problems | |
dc.subject.ytm | Physical structure | |
dc.subject.ytm | Educational administration | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.subject.ytm | Education establishments | |
dc.identifier.yokid | 376560 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303910 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalı |