Sınıf öğretmenlerinin teknolojik açıdan toplumsal değişime uyumu: Başakşehir ilçesi
dc.contributor.advisor | Gümüş, Sefer | |
dc.contributor.author | Uyar, Ramazan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:13Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712295 | |
dc.description.abstract | İnsanlar yaşamın başladığı ilk günden itibaren kendisini ve içinde yaşadığı toplumu değiştirmişlerdir. Hiçbir şeyin durağan olmadığı, çeşitli evrelerle insanların bir değişim içinde olduğunu çevremizde gözleyebiliriz. İnsanoğlu kültürel, sosyolojik, teknolojik ve bilimsel alanlarda bazen çok hızlı bazen de yavaş olarak gerçekleştirdiği değişimler sonucunda bu günkü gelişmişliği yakalamıştır.Toplayıcılıktan avcılığa, tarım toplumundan sanayi toplumuna en son olarakta bilgi toplumuna ulaşan milletlerden değişime ayak uyduramayan toplumların, bulunduğu zamanın gerisinde kalarak ileri giden toplumların ekonomik, güvenlik vb. tehditleri ile karşı karşıya kaldığı görülmektedir. Eğer zamanında teknolojideki değişmeyi ve gelişmeyi yakalayabilir, araç gereç kullanımında gelişmiş ülkelerin standardına ulaşabilinirse hem gelişmiş ülke olmanın refahını yaşayacak hem de diğer risklerden korunmuş olacaktır.Globalleşen dünyada değişimin ve gelişmenin en önemli ögesi ve ön şartı olan eğitim alanındaki uygulama ve tekniklerin geliştirilmesi, teknolojinin bu alana hizmet sağlayan ürünlerinin verimli kullanılması ülkemizin kısa zamanda daha eğitimli, donanımlı ve çağın ihtiyaç duyduğu insan gücünün yetiştirilmesini sağlayacaktır. Son yüzyılda meydana gelen teknolojik gelişmeler dünyayı daha küçük hale getirmiş, ülke sınırlarını sanal olarak kaldırmıştır. Televizyon ve bilgisayar daha etkin kullanılmaya başlanmıştır. Öğrenciler evlerindeki odalarından değişik ülkelerin kütüphanelerinde araştırma yapabilmekte veya öğretmenlerine anlayamadığı konuyu bilgisayardan sorabilmektedirler. Teknoloji eğitimi okulun dört duvarı arasından çıkarmış daha eğlenceli ve daha çok tekrar yapabileceği ortamlara taşımıştır. Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin teknolojiye ne kadar uyum sağladıkları ortaya konmaya çalışılmıştır.Araştırma İstanbul ili, Başakşehir ilçesinde değişik mahallerde ve rastgele seçilen dokuz okulda iki yüz öğretmene anket soruları elden dağıtılmış iki gün sonra toplanmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre teknolojiyi kullanan öğretmenlerin değişime daha açık olduğu, yenilikleri uygulamada göreve yeni başlayan öğretmenlerin daha çok ilgi gösterdikleri, uzun yıllardır çalışan öğretmenlerin üniversitelerden iş birliği istedikleri ve sınıf değiştirmekten çekindikleri ortaya çıkmıştır. Daha çok internet kullanan öğretmenler öğrencilerine değişik siteleri tavsiye ederek, yapılandırmacı eğitim programını daha iyi uygulayabildikleri ortaya çıkmıştır.Sınıf öğretmenlerinin anket sorularına verdikleri cevaplar cinsiyete, yaş gruplarına, mezun olunan fakülte, evde internet bağlantısı bulunup bulunmaması, hizmet içi eğitime katılması, mesleki kıdem ve haftalık kullanılan internet saati değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar görülmektedir.Anahtar Kelimeler: Sınıf Öğretmeni, Teknolojik Değişim, Toplumsal Değişim | |
dc.description.abstract | The human being changed himself and the society in which they are living. Everybody can see this change.Mankind reached the level of today's civilized world by the help of technology ,culture and scientific developments.Some cultures or nations which are not adopted themselves to this development will have some difficulties in economy and security. If these nations can succeed in thechnology and industry , they will live in security and will experience the comfort in life.The usage of technology in education fields will yield the more educated people which are mostly needed in the global world. The developments in technology made the world smaller , more global and remove the borders of the countries. Television and internet are being used more effectively. Students can make search in libraries of all countries through internet and can communicate with their teacher at the same time.The technology made the education independent of place and time and made it more joyfull. This situation gives the students the opportunity of repeating the class. This research will try to put the importance of teachers and their comformance to technology. The query is distributed to 200 teachers of nine different schools and the results collected two days later.The results of query as follows;The teachers who are more inclined to use technology are more open to change and self-development,The young teachers are more adaptive to technology and its usage in education -the older teachers wanted to replenish themselves with the help of universities the older teachers do not want to leave their students from first year to fifth year,The teachers who are using technology are more successfull in costructive training method and they are always giving some web site address to their students.The answers to query differ seriously in groups described in below:- according to the sex,- age groups,- univercity training,- internet connection at home,- the usage of internet,- the training at work,- experience in profession.Keywords: Elementary School Teacher, Development İn Technology , Chanage İn Society | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin teknolojik açıdan toplumsal değişime uyumu: Başakşehir ilçesi | |
dc.title.alternative | The conformation of elementary school teachers in technology: An application in Başakşehir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Change | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Technological learning | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | İstanbul-Başakşehir | |
dc.subject.ytm | Organizational change | |
dc.subject.ytm | Social change | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.identifier.yokid | 379169 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 303922 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı |