Show simple item record

dc.contributor.advisorDelican, Mustafa
dc.contributor.authorAtiş, Hikmet
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:10Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:10Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712280
dc.description.abstractOkul yöneticisinin amacı, doğacak çatışmaları engelleyerek veya çatışmaları olabildiğince ortadan kaldırarak çalışma hayatında uyumlu ilişkiler kurulmasını sağlamaktır. Çalışmada çatışmanın nedeni, önemi, türleri, kaynağı, birey içi mi yoksa bireyler veya örgütler arası çatışma mı olduğu, yönetimi, yönetim teknikleri ve son olarak sonucu sorgulanmaktır.Okul yöneticisi olumlu ve tutarlı davranışlar sergileyip, öğretmenlerle olan ilişkisinde daima motive edici ve yapıcı olmaya çalışan, doğacak çatışmalardan korkmayıp kendini hazır hisseden, eksiklikleri önceden görebilen ve bireyler arası etkileşime önem ve dikkat veren kişi olmalıdır.Çalışmada okul yöneticilerinin öğretmenlerle olan çatışmayı yönetme stratejileri açıklayıcı bir şekilde ele alınmıştır. Ayrıca konuya ilişkin ilköğretim öğretmenlerinden oluşan bir grup öğretmene yöneticilerinin uyguladıkları çatışma yönetimi stratejileri ile ilgili sorular sorularak bir alan araştırması yapılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of a school principal is to provide the establishment of compatible relationships in work life by obstructing possible conflicts. In this study the reasons, importance, kinds and sources of conflicts are examined. Also it is interrogated if the conflicts are in person or between persons or between organizations and conflict management technics and eventually the consequences of conflicts.The school principal must be the person who; exhibits positive and consistent behaviour, is always motivating and positive in relationships whith teachers, prepares himself/herself to possible conflicts, predicts possible absences, cares about interactions between persons.In this study the conflict management strategies of school principals to manage the conflict with the teachers are approached interpretively. And also a field investigation has been made by asking questions to a group of teachers which are related to the subject about their school principal?s conflict management strategies.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleOkul yöneticilerinin öğretmenlerle olan çatışmayı yönetme stratejileri
dc.title.alternativeStrategies of the school managers to manage the conflich with the teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmConflict management
dc.subject.ytmManagement strategies
dc.identifier.yokid380637
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304094
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineİnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess