Show simple item record

dc.contributor.advisorİnce, Hüseyin
dc.contributor.authorKaya, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:09Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:09Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712278
dc.description.abstractHasta bakımının sağlanmasında şüphesiz ki en önemli kişiler hemşirelerdir. Ayrıca sağlık personeli arasında en büyük grubu hemşirelik personeli oluşturmaktadır. Dolayısıyla bakımda standardın yakalanmasında hemşirelik iş gücü önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, hastanelerde gün geçtikçe sayısı artan sözleşmeli personelin iş gücü devir hızını hesaplamak, Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeğini hastalara uygulamak suretiyle iş gücü devir hızlarına göre hastaneler arası karşılaştırma yaparak hizmet kalitesi ile işgücü devir hızı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma verilerinin analizi için istatistiksel paket programı kullanılmıştır. Faktör Analizi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Bağımsız Grup t Testi kullanılarak hipotezlerin desteklenip desteklenmediği analiz edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda iş gücü devir hızı düşük ve yüksek olan kurumlarda hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet oranı birbirine yakın çıkarken, işgücü devri orta derecede olan kurumlarda hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet oranı diğerlerinden daha düşük çıkmıştır.
dc.description.abstractCertainly, the most importing persons in achieving health care are nurses. Furthermore, nursing personnel constitutes the largest group in health care personnel.Therefore,work force of nursing is important to be attained standart in health care.Aim of this study is that counting turnover rate of contractual personnel of which numbers increase gradually in hospitals,examining relations between service quality and turnover rates by applying Measure of Satisfaction from Nursing Service to patients and comparing with hospitals in respect of turnover rates. It wasused satistical pocket programme to analize datas of study.It wasanalized whether ıı was supported hypotheses or not by using Factor Analizing, One Way Variance Analizing, Independent Group T Test. In the end of analizing, ıt was established that rate of satisfaction from nursing service was close to each other in constitutions in which turnover rates were low and high levels, however rate of satisfaction from nursing service was lower level in constitutions in which turnover rates were mediocre.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastanelerde sözleşmeli hemşirelerin işgücü devrinin hizmet kalitesine etkisi
dc.title.alternativeEffect of turnover rate of cuntractual nurses to service quality in hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmContracted personnel
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmHuman resources turnover rate
dc.subject.ytmLabour turnover
dc.subject.ytmService quality
dc.identifier.yokid380106
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304108
dc.description.pages110
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess