Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Metin
dc.contributor.authorMaçin, Emine
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:07Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:07Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712271
dc.description.abstractÇok yoğun bir rekabetin yaşandığı, iş mükemmeliyeti, kalite, verimlilik gibi kavramların sıkça duyulduğu, hızla değişen ve karmaşıklaşan günümüz iş dünyasında; sorumluluk ve önemli bir görev olarak kendine özgü bir işletmecilik fonksiyonu olarak değerlendirilen yönetim, iletişim kavramına her zamankinden daha fazla önem vermek durumunda kalmıştır. Çünkü yönetim fonksiyonlarının doğru bir şekilde sürdürülebilmesi ve istenilen sonuca ulaşılması, düzenli bir şekilde işleyen sağlıklı bir iletişim sistemi ile mümkün olmaktadır. Ayrıca örgütün yaşamını sürdürebilmesi için kendi içinde ve çevreyle sürekli iletişim içinde bulunması gerekir. Özellikle yöneticiler, işletmelerinin ve kendilerinin kişisel hedeflerine ulaşabilmeleri, iş dünyasında rekabet güçlerini ve verimliliklerini artırmak için iletişime daha fazla önem vermek durumundadırlar. Yöneticiler, yönetim fonksiyonlarının etkinliğinin artırılmasında iletişim araç ve tekniklerinin nasıl kullanılacağını, iletişim sürecinden nasıl yararlanabileceklerini bilmek zorundadırlar. Bu çalışmada işletmelerde yöneticilerin iletişim becerilerinin önemi bir kez daha vurgulanmaktadır.Çalışmanın amacı İşletmelerde yönetici iletişim becerilerinin çalışan motivasyonuna olan etkisini değerlendirmektir.Bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, yönetim ve yönetici, ikinci bölümde iletişim ve iletişim süreci unsurları, üçüncü bölümde motivasyon kavramı ve motivasyon araçları, dördüncü bölümde ise metodoloji ve sonuçlar incelenerek yöneticilerin iletişim becerilerinin çalışan motivasyonu üzerine etkisi ele alınmıştır.Anahtar kelimeler Yönetici, İletişim Becerileri, Çalışan Motivasyonu
dc.description.abstractIn the business world of today, where an intense competition is going on, terms like work perfection, quality and efficiency are constantly heard, where there is a constant change and new complications; the management that considers responsibility and care as a distinctive management function has to pay more attention than ever to the concept of communication. Because the proper execution of management functions and reaching to goals can only be possible with a healthy communication system that works properly. Besides, an organisation needs to be in communication with itself and its surroundings all the time to maintain its existence. Especially the managers have to pay more attention to communication so they can reach to their personal goals and raise their competitive strength and efficiency within the business world. Managers have to know how to use the tools and techniques of communication and benefit from the process of communication to raise effectiveness of their management functions. The importance of a manager?s communication skills in a management is stressed once again in these studies.The purpose of this study is to evaluate the effects of a manager?s communication skills in a management to the motivation of employees.The study consists of four chapters. First chapter examines the management and the manager, the second chapter examines communication and the communication process, the third and the last chapter examines the concept of motivation and the tools of motivation; addressing the effects of a manager?s communication skills on employee motivation.Key Words Manager, communication skills, employee motivationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYönetici iletişim becerilerinin çalışan motivasyonuna etkileri
dc.title.alternativeThe effects of a manager?s communication skills on the motivation of employees
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmManagers
dc.identifier.yokid381720
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304098
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess