Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhan, Osman Zekayi
dc.contributor.authorAltanlar, Emine Simge
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:06Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:06Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712264
dc.description.abstractBu Tez Çalışmasında; Menşe Ülke İmajının, tüketici davranışlarına olan etkisi anlatılmıştır. Globalleşen dünyamızda, tüm ürünlerin rahatça dolaşabildiği tek bir pazar oluşmaya başlamıştır. Ülkeler yarattıkları markalarla tüm dünyada rekabet eder hale gelmişlerdir. Bu çalışmanın sonucunda, Menşe Ülke İmajının, tüketicileri ihtiyaçları olan ürünü seçerlerken etkilediği anlaşılmıştır. Çalışmanın araştırma kısmı, likert ölçeği oluşturularak hazırlanmış anket sorularını içermektedir. Anket soruları, beyaz eşya sektörü baz alınarak hazırlanmıştır. Araştırma sonucunda ise, deneklerin ihtiyaçları olan ürünü alırken Menşe Ülke İmajı ile orantılı kararlar aldıkları gözlemlenmiştir. Bu çalışma, bir ürünü ithal edecek olan ithalatçılara, ürünü pazarlayacağı sektördeki tüketicilerin davranış biçimlerini değerlendirerek, uygun menşeli ülkelerden ürünü ithal etmeleri yönünde yol gösterici olacaktır. Buna paralel olarak, Türk ihracatçıları da, konseptlerini belirlerler ve buna uygun Türk Menşe İmajı geliştirirler ise, tüketici davranışlarını da olumlu yönde etkileyebilecekleri gösterilmeye çalışılmıştır.
dc.description.abstractIn this thesis, we examine the effect of Country of Origin Image on the consumer perchase behaviors. The world which becomes more global day by day, takes forms of only one market rather than one market for each country. The countries are competing with the brands they established. The power of these brands involve in the country of origin. The study shows when the consumers choose the brand of the product which is needed, the Country of Origin Image has a effective role and the concept of the Countr Image is necessery to have a difference in the market. The analysis part consists of a inquiry in which uses likert scale and its explaination. The inquiry questions prepared through white goods sector. In the conclusion of the research, when the subjects make the decesions to buy the white goods, the reason of the decesions have connection with Country of Origin Image of the product they wish to buy. This study will help the importers to choose the products before import, with considering Country of Origin Image. According to this research, if exporters also want to become a competitor in the global market, they have to decided to make concept and develope their Country of Origin Image.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMenşe ülke imajının tüketici satın alma davranışlarına etkisi ve beyaz eşya sektöründe bir örnek çalışma
dc.title.alternativeThe effect of country of origin image on the consumer purchase behavior and a study on white goods sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmWhite goods sector
dc.subject.ytmWhite goods
dc.subject.ytmCountry image
dc.subject.ytmCountry of origin image
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.identifier.yokid382716
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304001
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess