Show simple item record

dc.contributor.advisorGümüş, Sefer
dc.contributor.authorAksan, Leyla
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:03Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:03Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712251
dc.description.abstractBu kesitsel araştırma içerisinde, Üsküdar Devlet Hastanesi'nde, Zeynep Kamil Kadın Hastalıkları ve Doğum Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde ve Paşabahçe Devlet Hastanesinde çalışan hemşire meslek grubunun, iş tatmin seviyeleri ölçülmüş, bulunan sonuçlar ile çalışanların tutum ve davranışları arasındaki ilişki analiz edilmiştir.Tez çalışmasının ön aşamasında, iş tatmini kavramının tanımına, çalışanlar için önemine, iş tatminini etkileyen bireysel ve örgütsel faktörlere, iş tatmininin olumlu ve olumsuz sonuçlarına ve örgütsel bağlılık ile ilişkisine değinildi.Araştırmanın bulgularına göre; iş tatminini negatif yönde etkileyen bireysel ve örgütsel faktörlerin, çalışanların örgüt içerisindeki tutum ve davranışlarını negatif yönde etkilediği saptanmıştır.Anahtar Kelimeler: İş Tatmini, Tutum, Davranış, Örgütsel bağlılık.
dc.description.abstractIn this cross-sectional study, the levels of jop satisfaction of nurses working in Üsküdar Public Hospital, Zeynep Kamil Hospital of Women?s Health and Childbirth Education and Research and Paşabahçe Public Hospital has been assessed and the relationship between the findings and the attitudes / behaviour of the workers has been analysed.In the early stages of the study, key issues consisted of the definition of job satisfaction, its importance for workers, the individual and organizational factors that have an effect on job satisfaction, the positive and negative implications of job satisfaction and the relationship of those implications with organizational commitment.According to the research findings, it was determined that individual and organizational factors that have a negative effect on jop satisfaction will, in turn, have a negative effect on the behaviour and attitude of workers within the organization in question.Key words: Jop Satisfaction, Attitude, Behaviour, Organizational Commitment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.titleÜsküdar ve çevresindeki hastanelerde çalışan personelin iş tatmini ile tutum ve davranışları arasındaki farkın analizi
dc.title.alternativeAnalysis of difference between working personnel?s job satisfaction and their attitude & behaviours in üsküdar and around hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmCommitment
dc.subject.ytmBehavior
dc.subject.ytmİstanbul-Üsküdar
dc.identifier.yokid384075
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304103
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess