Türk sinemasında psikanalitik arayışlar
dc.contributor.advisor | Makal, Oğuz | |
dc.contributor.author | Karakütük, Yeliz | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:51:02Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:51:02Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712247 | |
dc.description.abstract | Türk Sineması'nda Psikanalitik Arayışlar isimli bu araştırma ile, sinema ve psikanalizin dünya sinemasındaki kesişmelerinin ardından, Türk sinemasındaki yeri ve süreci üzerinde durulmuştur.İnsan davranışlarının ardında olup bitenleri ?nedesellik? ilkesinden yola çıkarak açıklayan psikanaliz ile, insanı temel alan ve hayatın içinden parçaları izleyicisine sunan sinema arasındaki bağlar yeni değildir. Ancak daha bilinçli kurulacak bağlar ile derinliği olan canlı, gerçekçi karakterler yaratılabileceği görülmüştür. Bu kapsamda, ne yazıkki yeni yeni örnekleri ortaya çıkmakta olan Türk sinemasından seçilen, Takva, Mustafa Hakkında Her Şey, Beyza'nın Kadınları ve Kaçıklık Diploması isimli dört film üzerinde psikanalitik çözümler yapılmış, bu filmlerin senaryo ve yönetim aşamasındaki karakterlere yansıyan yaratıcı süreci tahlil edilmiş, karakterlerin davranışları psikanalitik bakışla açıklanmaya çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study titled `Psychoanalytic Searches in Turkish Cinema? elaborates on the position and process of the cinema and psychoanalysis in Turkish cinema, after their intersection in the world cinema.The connection between psychoanalysis, which explains the things behind the human behavior through the `causality? principle, and cinema, which takes human as the basis and presents the audience some fragments taken from inside the life, is not new. However, it is seen that it is possible to create more deep and reliable characters through more consciously constructed bonds. In that context, the psychoanalytic decoding of the movies taken from Turkish cinema which has unfortunately newly started to produce relevant examples was done for four movies chosen which are namely Takva, Everything About Mustafa, The Women of Beyza and Craziness Certificate. Moreover, the creativity period of these movies which was also reflected on the characters during scenario and direction stages was analyzed and the behaviors of the characters is tried to be explained from a psychoanalytic point of view. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Türk sinemasında psikanalitik arayışlar | |
dc.title.alternative | Psychoanalytic searches in Turkish cinema | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Turkish cinema | |
dc.subject.ytm | Scenario | |
dc.subject.ytm | Takva | |
dc.subject.ytm | Psychoanalysis | |
dc.identifier.yokid | 383774 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 304136 | |
dc.description.pages | 149 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Televizyon Sanat Dalı |