Show simple item record

dc.contributor.advisorKaya, Ferda Şule
dc.contributor.authorYildiz, Bora
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:01Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712242
dc.description.abstractBu çalışma dışsal motivasyon faktörlerinin, çalışan motivasyonu üzerindeki etkilerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Teori olarak Herzberg'in Çift Faktör Kuramı ele alınmış ve çalışan olarak öğretmenler üzerinde uygulanmıştır. Öğretmenlerin anakarada (Güngören) ve adada (Büyükada, Heybeliada, Burgazada, Kınalıada) çalışma dış faktör olgusunun, motivasyon düzeyi üzerindeki etkileri araştırılmıştır. İçsel ve dışsal motivasyon faktörleri olmak üzere iki temel başlık altında toplanan motivasyon faktörleri hakkında elde edilen veriler gösteriyor ki, öğretmenler her iki motivasyon faktörüyle de motive olmaktadır. Öğretmenlerin en çok önem verdikleri motivasyon faktörü, içsel motivasyon faktörlerinde bulunan işteki yeterlilik, başarı, tanınma ve takdir alt boyutuna ait olan öğretmenlik mesleğinin anlamlı ve değerli olması, en az memnun oldukları motivasyon faktörü ise dışsal motivasyon faktörlerinde bulunan çalışma koşulları alt boyutuna ait ekonomik motivasyon araçlarına yönelik olmuştur. Öğretmenlerin memnuniyet düzeylerinin ekonomik araçlarda en düşük olmasının sebebi olarak ücret, prim ve ödüllerin az olması tespit edilmiştir.Sonuç olarak araştırma içsel motivasyon faktörlerinin, çalışan motivasyonunda birinci derecede etkili olduğunu göstererek Herzberg'in Çift Faktör Kuramını doğrulamıştır. Ancak, Herzberg'in kuramından farklı olarak bu çalışmada dışsal motivasyon faktörlerinin kuramda belirtildiği gibi önemsiz ve nötr olmadığı, dışsal motivasyon faktörlerinin de içsel motivasyon faktörlerine yakın bir derecede öneme sahip olduğu gözlenmiştir.
dc.description.abstractThis study was conducted to examine the effects of extrinsic factors on employee motivation. The theory of the study was based on Herzberg?s Two-Factor Theory with a group of teachers as the sample. The study basically investigated the effects of teachers? extrinsic motivation upon working on the mainland (Güngören) and islands (Büyükada, Heybeliada, Burgazada, Kınalıada). The data gathered regarding motivational factors, catagorized as intrinsic and extrinsic, show that teachers are motivated trought both. The most significant motivational factors for teachers were found to be the meaning and value in the teaching profession, which include the subgroup of competence at work, success, recognition and appreciation; and economic motivation tools in the working environment. The subgroup of extrinsic motivation has come forth as the least motivating factor. The reason for the low satisfaction levels by economic tools has been explained with the low pay rates, fringe benefits and rewards.As a result, the study, having demonstrated intrinsic motivational factors as the primary incentives to employee motivation, has verified Herzberg?s Two-Factor Theory. However, different from Herzberg?s theory, which states extrinsic factors as insignificant and neutral, it has also been observed that extrinsic factors are almost as important as intrinsic factors.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHerzberg`in çift faktör kuramı açısından ilköğretim I. kademe öğretmenlerinin motivasyon düzeylerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeAn evaluation of the motivation levels of primary school teachers in terms Herzberg?s two-factor theory
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHerzberg
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmDual Factors Theory
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmMotivation
dc.identifier.yokid385998
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid303818
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess