Show simple item record

dc.contributor.advisorDelican, Mustafa
dc.contributor.authorGünay, Serhat
dc.date.accessioned2021-05-09T09:51:01Z
dc.date.available2021-05-09T09:51:01Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712241
dc.description.abstractTezin ana hedefi Türkiye'de ilköğretim eğitiminin gelişimini ve yapılandırmacı eğitim anlayışının ilköğretim gelişimindeki yerini anlamaktır. Tezin temel önermesi; Yapılandırmacı kurama göre hazırlanmış ilköğretim programları ile gelişmiş olan ülkelerde ve Türkiye'de ilköğretim uygulamalarındaki en yüksek verim elde edilir. Çalışmada verilerin toplanmasında ?literatür taraması? tekniği kullanılmıştır.Araştırma sonucunda, ilköğretimin toplumsal ve bireysel nitelikleri incelenmiş, ilköğretim programlarının şekillendirilmesinde rol oynayan kuramlar incelenmiş, bu kuramların birbirleriyle ilişkileri tespit edilmiş, gelişmiş ülkelerdeki ve Türkiye'deki ilköğretim uygulamalarının tarihçesi ve gelişimi incelenmiş, yapılandırmacı eğitim anlayışının bu gelişim içerisindeki yeri tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe primary objective of this thesis is to understand the development of primary education and the importance of contructivist education in the development of primary education in Turkey. The main proposition of the thesis is that in developed countries and Turkey, the most effective education is obtained by primary education programmes which are prepared according to constructivist theory.In the study, literature research is used to collect data. As the results, individual and social characteristics of primary education are examined, the theories that are used to develop the primary education programmes are viewed, the relations between these theories are observed, the history and the development of primary education applications in developed countries and Turkey isstudied, and the importance of consturctivist education in this development is identified.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye`de ilköğretim eğitiminin evrimi ve yapılandırmacı eğitim
dc.title.alternativeThe constructivist education and the revolution of primary education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational history
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEvolution
dc.subject.ytmHistorical development
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmEducation system
dc.identifier.yokid386988
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304006
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess