Show simple item record

dc.contributor.advisorAkgün, Ali Ekber
dc.contributor.authorGülen, Havvanur
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:58Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:58Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712226
dc.description.abstractHızla gelişen teknoloji ile değişen hayat şartları her daim insanlarla beraber kurumlarında gelişmesini ve bilgili olmasını zorunlu hale getirmiştir. Amacı sürekli yenilik ve gelişme olan yapacaklarının yaptıklarına göre daha iyi olacağını düşünerek hareket eden, öğrenen ve öğreten bilgi yüklü çalışanların bulunduğu kurumlar her zaman başarılı olacaktır. Bilginin peşinde koşan insan zamanı nasıl yöneteceğini bilen, geleceğe yatırım yapan insandır. Günümüzde zamana ve zemine ayak uydurabilmek için İnsan Kaynakları Yönetimi ilkeleri ile çalışan kurumlar, içinde bulundukları rekabet şartlarında hiç doymayan eğitim meraklısı çalışanlarıyla her daim lider olma konumunda olacaklardır. Bu tez çalışmasıyla sağlık personelinde öğrenme yöneliminin motivasyona ve bağlı oldukları kurumda ki sergiledikleri ortak performansa olan etki derecesi araştırılmıştır. Bu etkinin bireye ve çalıştığı kuruma olan faydasına hizmette ki kaliteye de bakılmıştır. Yavaş yavaş özelleştirme yoluna doğru giden sağlık kuruluşlarında öğrenme her açıdan önem taşımaya başlamıştır. Yapılan bu ampirik araştırma ile Kocaeli ilinde seçilen üç ayrı devlet hastanesinde çalışan sağlık personeline konu ile ilgili 250 adet anket sorusu uygulanmıştır ve gerekli analizlere tabi tutulmuştur.Yapılan araştırma neticesinde sağlık çalışanlarının öğrenme yöneliminin alt boyutları (öğrenmeye bağlılık, paylaşılan vizyon, açık görüşlülük) ile motivasyonun alt boyutları (iç motivasyon, dış motivasyon) ve örgütsel performans arasında açık görüşlülük haricinde anlamlı bir ilişkisi olduğu görülmüştür. Motivasyonun alt boyutu olan iç motivasyon ile örgütsel performans arasında da anlamlı bir ilişki söz konusudur.
dc.description.abstractLiving conditions changing by rapidly developping technologies entail improving institutions together with humans and making them improved. Institutions composing of individuals who pursue innovations and improvements by thinking that their achievements in future will be better than their works in the past will be all along succesful. Humans who pursue knowledge are the ones who know how managing time and make investment in future. The institutions which work the principles of human resources in order to keep up with time and space will be in leadership position in competition conditions all along with their employees unsatiable for education. By this thesis study effect degree of the healtcare personnel on the common performance that they display in the institution has been researched. The benefit that giving by this effect on individual and the institution and quality in serviice have also been researched in this study. Learning in the health care institutions, which are slowly privatizing, has obtaing great importance in all aspects. By this emprical resarch 250 survey questions have been posed to the healthcare personel working in three state hospitals in the Kocaeli province and they havee been analyzed.In the end of the research it has been observed that there is a meaningful correlation except for unorthodoxy among the sub dimensions of healthcare employees? learning tendency (dependency on learning, shared vision, unorthodoxy) and the sub dimensions of motivation (internal motivation, external motivation) and organizational performance. There is a also meaningful correlation between the internal motivation which is sub dimension of motivation and organizational performance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHastanelerde öğrenme yöneliminin çalışan motivasyonu ve örgütsel performansa etkisi
dc.title.alternativeThe impact of learning orientation on the empotayce motivation and firm performance in the hospitals
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning orientation
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmPerformance
dc.subject.ytmOrganizational performance
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmWorkers
dc.identifier.yokid395704
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304133
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess