Show simple item record

dc.contributor.advisorOrhan, Osman Zekayi
dc.contributor.authorİlgün, Kader
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:56Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:56Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712219
dc.description.abstractKriz, işletmeleri içten ve dıştan kemiren en büyük etken olarak görülmektedir. Krizi birden bire ortaya çıkan ve kötüye gidiş yönündeki gelişmeler olarak açıklayabiliriz. Örgüt bazında ise krizi bir firmanın dengesini bozmaya yönelik ve birden oluşan iç-dış tehditler olarak görebiliriz.Bir işletme yöneticisine krizi yaşamadan, o krizi görebilmek, krizi sezebilmek, krizi lehine çevirebilmek için herkesten fazla görev düşmektedir. Yöneticiye böyle durumlarda kriz yönetimi stratejileri yardımcı olmaktadır. Kriz yönetimi, krize neden olan etkenlerin soğukkanlılıkla saptanması, uzun vadede sorun çıkarmayacak düzeltici önlemlerin alınması, gelecekte olması muhtemel bir krize karşı esnek acil durum planı yapılmasıdır. Kriz yönetiminde önemli olan krizden kaçmak ya da krizi çözmek değil, krizi daha doğmadan önlemek veya krizi örgüt açısından başarıya dönüştürebilmektedir. Bu çalışmada kriz sürecinde işletmenin krizden en az şekilde etkilenmesini sağlayacak yönetici davranışları incelenmeye çalışılmıştır. Alan araştırmasının sonuçları da göstermiştir ki; kriz ortamında yöneticilerin davranışları önem taşımaktadır ve yöneticilerin alacakları kararlar, belirleyecekleri ve şirketçe izlenecek iş politikaları, kriz atlatıldığında şirketin bulunacağı pozisyon için belirleyicidir.Anahtar Kelimeler: Yönetici, kriz, kriz yönetimi, başarı, işletme.
dc.description.abstractCrisis has been seen as the biggest factor that defeats businesses inside and outside. We can describe crisis as a progress that comes up suddenly and which is retrogressive. On the basis of organizations we can see crisis as suddenly coming up internal and external threats that aim for ruin firm?s balance.The biggest mission falls to a manager of a business than everyone about foreseeing, sensing the crisis and turn it to advantage before it happens. Crisis management strategies help managers in these situations. Crisis management is to determine the factors that lead to crisis, taking corrective measures which wont be a problem in long term and making urgent situation plans in order to avoig a possible future crisis. The important thing in crisis mangement is not avoiding crisis or solve it, but it is preventing crisis before it happens or transforming crisis to success for organization. The manager?s behaviours that will provide businesses to affect least from crisis in crisis process, are tried to examined in this study. The results of the field study shows that in crisis situation manager?s behaviours matters and that the decisions of managers, the business politics that will be determined by managers and will be applied by the company are the deterministics of company?s position when the crisis is over.Key Words: Manager, crisis, crisis mangement, success, business.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKriz sürecinde işletme başarısında yönetici tutum ve davranışlarının etkisi
dc.title.alternativeThe effects of manager?s behavior and actions on the success of business enterprise during crisis times
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmManagers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmCrisis management
dc.subject.ytmBusiness success
dc.subject.ytmManager effectiveness
dc.identifier.yokid396584
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304134
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineİşletme Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess