Show simple item record

dc.contributor.advisorAltın, Sedat
dc.contributor.authorYüce, Orhan
dc.date.accessioned2021-05-09T09:50:55Z
dc.date.available2021-05-09T09:50:55Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712213
dc.description.abstractİletişim, ?nitelikleri ne olursa olsun, en az iki sistem arasındaki bilgi alışverişini iletişim kabul edebiliriz. Bu alışverişteki bir eksiklik, iletişimde, değişik derecelerde bozukluklara sebebiyet verir. Tam, az, eksik, şiddeti farklı olan, normal veya hatalı cevaplara dönüşür.Bu çalışma, TEV Sultanbeyli Devlet Hastanesi'ndeki personel ve oradan hizmet alan hastalar ile gerçekleştirildi. Yani, burada araştırılan iletişim sistemi, canlılar arası iletişim sistemidir. Araştırmaya, hastanedeki temizlik işçisinden idarecesine, yardımcı sağlık personelinden hekimine ve güvenliğine, doktor sekreterlerinden veri kontrol elemanlarına kadar 166 kişi, hastalardan da, ayakta tedaviden yatan hastaya ve günübirlik yatış-çıkış yapan hastalarına kadar 170 kişi olmak üzere, rastgele seçilmiş, toplam 336 kişi ile görüşülerek anket yapılmıştır. Ankette, 5'li Likert anketi ölçeği uygulanmıştır.Anahtar Kelimeler: İletişim, hasta, hastane personeli.
dc.description.abstractNo matter the quality, the information transfer between at least two system is what we call ?THE COMMUNICATION? . An absence of this transfer, causes different kinds of error in the communication. The answers turns out to be incomplete, short, normal or incorrect.This research made with the staff and the patients of the TEV Sultanbeyli State Hospital. In other words the system that has been researched here is the communication system between livings. In the research, from cleaning stuff to management stuff, health stuff assistance to doctors, secretaries to data control stuff and the security there are 166 people, from inpatients to outpatients and patients comes for overnight there are 170 people and totaly 336 randomly choosen people have been talked and this survey has been made. 5 point Likert type scale has been used in survey.Key words: Communication, patient, hospital stuff.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHastanelertr_TR
dc.subjectHospitalsen_US
dc.subjectSağlık Kurumları Yönetimitr_TR
dc.subjectHealth Care Managementen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleHasta-hastane personeli arasındaki iletişim bozuklukları sebepleri ve çözümleri, TEV Sultanbeyli Devlet Hastanesi
dc.title.alternativeTEV Sultanbeyli Hospital as a Sample; the communication disorder between patient and hospital stuff, the reasons and the solutions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmHospitals
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmHealth personnel
dc.subject.ytmPatients
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmCommunicative disorders
dc.subject.ytmState hospitals
dc.subject.ytmCommunication
dc.identifier.yokid400077
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBEYKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid304086
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineHastane ve Sağlık Kur. Yön. Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess