Senarist: Kısa film
dc.contributor.advisor | Asiltürk, Cengis | |
dc.contributor.author | Özer, Nesime Hande | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:50:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:50:55Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712212 | |
dc.description.abstract | Erdi alaylı bir senaristtir. Çeşitli yapım şirketleri ile çalışan Erdi' nin senaryoları artık beğenilmemektedir. Erdi bir gün, pek çok senaryosunu sinema filmi olarak çeken ?BT Film? in sahibi Muhittin Bey'in oğlu Atıl Bey ile görüşmeye gider. Bu toplantıda Atıl Bey Erdi' ye, senaryolarının artık beğenilmediğini, sektörün ?Lost? gibi diziler talep ettiğini söyler ve artık kendisi ile çalışmak istemediğini belirtir. Yalnız tek bir projesi olduğunu, isterse bu proje için ?İngilizce? senaryo gönderebileceğini belirtir. Erdi İngilizce bilmemektedir. Fakat bu durumu belli etmeden teklifi kabul eder. Artık sorun ?İngilizce? bilmeden, ?İngilizce? senaryo yazmaktır. Toplantıdan çıkan Erdi, fikir alabilmek maksadıyla Hakan' ı arar, durumu iletir. Hakan ile görüşmeye giden Erdi ise olayı nasıl çözebileceklerini bulmuştur. İngilizce Eğitim CD' leri üzerinden bir senaryo yazma süreci başlar. Erdi ve Hakan' ın bu komik senaryo yazma macerasının sonunda ise büyük bir fırsat Erdi' yi beklemektedir. | |
dc.description.abstract | Erdi is a expert and old-fashioned screenwriter. Erdi is working with various production companies and now his scenarios aren? t liked. One day, Erdi goes to the BT Film Company to see Mr. Atıl and Mr. Atıl is a son of BT Film? s owner Mr. Muhittin. Mr. Muhittin is a man who had made a lot of movie from Erdi? s scenarios. At this meeting Mr. Atıl says to Erdi, ?Your scenarios are not enough for the public at the moment and the sector demands movies like a `Lost` and I don? t want to work with you?. On the other hand he says to Erdi very important project. In this project, foreign film product company demands a Turkish Film, but the language must be a English. But, Erdi hasn? t a English. However, he accept the project. Now the problem, ?without English?, ?to write an English scenario?. After the meeting, Erdi calles to Hakan to get an idea. Erdi goes to have a meeting with Hakan and he solves the problem while they are talking about this project. Writing a screnario process from English Training CDs begins. At the end of this comic scenario writing process, Erdi has a great opportunity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.title | Senarist: Kısa film | |
dc.title.alternative | Scenarist: Short film | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sinema Televizyon Ana Sanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Film | |
dc.subject.ytm | Short film | |
dc.subject.ytm | Scenario | |
dc.subject.ytm | Scriptwriting | |
dc.identifier.yokid | 398531 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 308724 | |
dc.description.pages | 43 | |
dc.publisher.discipline | Sinema Televizyon Sanat Dalı |