Türk milli eğitiminde örgün eğitimin yeri ve okul öncesi eğitim
dc.contributor.advisor | Gümüş, Sefer | |
dc.contributor.author | Sürmen, Yasemi Gülizar | |
dc.date.accessioned | 2021-05-09T09:50:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-09T09:50:54Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/712208 | |
dc.description.abstract | Bu Tez Çalışmasında okulöncesi Eğitimde Yapılan araştırmalar ve uygulamalardan alınan geri bildirimler,AB ve uluslararası normlara uyum sağlama amacıyla çeşitli Avrupa Birliği Ülkelerindeki okul öncesi eğitimde yapılan uygulamalar incelenmiştir. Okul öncesi eğitimin nitelikli olması için gerekli program, okul öncesi eğitimde öğretmende aranan özellikler etkili okul özellikleri ele alınmıştır.Okul Öncesi eğitimin önemi ve çocuğun yaşantısına etkisi bilimsel verilerle gösterilmiştir.Buna göre, okul öncesi eğitim çocuğun kişilik oluşumu ve kimliğinin erken belirlenmesinde en büyük etken olarak görülmüştür.Gelişmiş ülkelerde okul öncesi eğitimin %99 civarlarında olduğu görülmüş,ülkelerin gelişimi ve okulöncesi eğitim arasında doğru orantılı bir bağın olduğu görülmüştür.Çocukların beden,zeka,duygusal ve iyi alışkanlıklar kazanmasını.onların İlköğretime hazırlanmayı.elverişsiz ortamdan gelen çocukların yetişmesini,çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarını,ortak kültürümüz olan Türk Kültürünü erken öğrenmelerini sağlamayı amaç edinen okul öncesi eğitim kurumları,çocukları ilgi,istidat ve kabiliyetlerini erkenden öğrenmelerini ve bu kabiliyetleri geliştirmeyi hedef edinmiştir.Okul öncesi eğitimin geliştirilmesi için farklı ülkelerde okul Öncesi eğitim uygulamaları incelenmiştir.Çeşitli ülkelerin program yaklaşımları ve modelleri incelenmiş ve elde edilen verileri çocuklarımızın özellikleri toplumumuzun yapısı ve kültürel değerlerimiz ile gelecek neslin bireylerinde olması gereken nitelikler ile bütünleştirilmeye çalışılmıştır.Anahtar Kelimeler: Etkin ve sağlıklı birey ,Öğrenmeyi erken Öğrenmek, kişilik oluşumu, kalkınmış toplum okul öncesi eğitim. | |
dc.description.abstract | Firstly ,the feedback received from researches and investigations and practices made in pre-school education in the European Union Countries have been observed to be compatible with the EU norms. Secondly, the program of crucial importance for pre-school education to be qualified and the characteristics of an efficient school accompanied by those to be qualified as a pre-school teacher have been handled.The vitality of pre-school education and its impact on a child's life has been shown by scientific data.According to this,pre-school education has been seen as the greatest factor in the formation of a child's character and in the determination of hislher identity at an early age.lt has been seen that the percentage of pre-school education is approximately estimated as %99 and that there has been a rightful link between development of comtries and pre-school education.What's more, the pre-school institutions which aim to make children acqwire good,health, talent and preferable habits, prepare them to primary education,bring up children from inappropriate environment]et them use Turkish accurately and fluently,and learn Turkish culture earlier,have set awareness of their interest,ability and skills and development of thosequalities as a goal.Anothermore,practices of pre-shool education have been observed in different countries.Finally, approaches to programs and modals of various countries have been watched and data received has been attempted to integrate into the characteristics of our children, the structure of our own society and our own cultural values combined by the characteristics of individuals of a future generation ,Key words:An effective and healthy individual,formation of one's own personality, developed society and pre-school education, and to learn how to learn at an early age. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk milli eğitiminde örgün eğitimin yeri ve okul öncesi eğitim | |
dc.title.alternative | The place of instituonal education in Turkish education system and pre-school education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Yönetimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Formal education | |
dc.subject.ytm | National education | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 403888 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BEYKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 306568 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | İnsan Kaynakları ve Örgütsel Değişim Bilim Dalı |